Drugi język zaawansowany – język angielski 09-ANG1mgr-23
Programem zajęć objęte są następujące zagadnienia:
1/ Słownictwo z następującego zakresu tematycznego: sukces życiowy, podróże, dzieciństwo, inność, teorie i mity, kino alternatywne, edukacja artystyczna, Pygmalion.
2/ Gramatyka: zdania przydawkowe, rzeczowniki złożone vs. Saxon genitive, czasowniki modalne i ich funkcje, określniki
3/ Formy pisemne: esej i recenzja
4/ Wymowa: formy mocne i słabe, wymawianie liczb, doskonalenie płynności i procesów mowy wiązanej
5/ Zadania dodatkowe: Lektura - artykuł 1800-2000 słów (streszczenie pisemne + glosariusz 50 słów z objaśnieniami); Podcast (45-minutowa audycja radiowa (streszczenie ustne + glosariusz 20-25 słów z objaśnieniami)
6/ Praca projektowa: indywidualne blogi prowadzone przez uczestników kursu z regularnymi wpisami na dowolny temat
7/ Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w sytuacjach komunikacyjnych
8/ Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w tworzeniu tekstów pisanych
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
1/ Wyraża swoją opinię na dany temat, używając argumentów za i przeciw
2/ Dyskutuje na zadany temat (np. teorie i mity, sukces), potrafiąc relacjonować zdarzenia i odpowiadać na uwagi i pytania słuchaczy.
3/ Relacjonuje czyjeś wypowiedzi, przebieg dyskusji, opinie innych
4/ Negocjuje, wyraża priorytety, uzasadnia wybory i prosi o wyjaśnienia stosując poznane na zajęciach idiomy i zwroty.
5/ Swobodnie formułuje definicje słów i tworzy słowa pochodne
6/ Używa środków perswazji np. w autoprezentacji, przekonując do swojego punktu widzenia
7/ Prowadzi rozmowę na podstawie cytatów i fotografii przedstawiających znanych ludzi opisując ich, spekulując, kto jest kim, komentując ich wypowiedzi i porządkując informacje na ich temat.
8/ Wyjaśnia problemy i udziela rad używając wyszukanego słownictwa i zdań złożonych.
9/ Pisze esej przedstawiający opinię oraz recenzję; Sprawnie i w zorganizowany sposób robi notatki z nagrania czy oglądanego filmu
10/ Czyta teksty literackie i opracowuje efekty samodzielnej lektury w postaci prezentacji
Kryteria oceniania
• Testy osiągnięć (po każdym ukończonym rozdziale podręcznika) – gramatyka, słownictwo, czytanie, słuchanie (50% oceny)
• Praca pisemna + lektura – 10%
• Moodle – zaliczone wszystkie zadania wykonane w terminie – 10%
• Wejściówki (bieżące słownictwo i gramatyka) - 10%
• Blog - częstotliwość/nakład pracy/poprawność językowa - 10%
• Aktywność/obecność – 10%
Wymagania: 60% punktów uzyskanych według powyższego systemu.
Literatura
1/ Lindsay Clandfield & Amanda Jeffries. Global Advanced. Macmillan 2011
2/ Foley, M. i D. Hall. MyGrammarLab Intermediate B1–B2. Pearson 2012.
3/ Hewings, M. ,“Advanced Grammar in Use”, Cambridge: Cambridge University Press: 2005
4/ "English Vocabulary in Use Upper-intermediate with Answers and CD-ROM" (3rd edition). Michael McCarthy i Felicity O'Dell. OUP 2012.
5/ Dowolny słownik polsko angielski i angielsko polski (drukowany lub elektroniczny, bez wskazania tytułu)
6/ Teksty, materiały audio i wideo dotyczące bieżących wydarzeń lub treściowo powiązane z tematem zajęć (media anglojęzyczne)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: