Drugi język zaawansowany – język angielski 09-ANG1mgr-13
Program zajęć obejmuje nastepujące zagadnienia:
1/ Słownictwo z następującego zakresu tematycznego:
a. Źródła informacji i fikcja literacka (Fact and Fiction)
b. Światło i cień w sztuce i w życiu (Light and Dark)
c. Doświadczenia dorosłości i dzieciństwa (Great and Small)
2/ Gramatyka: szyk zdania, przegląd czasów gramatycznych, łączenie zdań przez elipsę, zdania przydawkowe, rzeczowniki złożone.
3/ Formy pisemne: sporządzanie notatek na podstawie nagrania, charakterystyka postaci, paragraf opisujący ulubione miejsce, skrót wiadomości, streszczenie filmu, streszczenie artykułu (lektura)
4/ Wymowa: kontury intonacyjne, procesy mowy szybkiej (łączenie międzywyrazowe, asymilacje, redukcja samogłosek)
5/ Lektura: obszerny artykuł z prasy jakościowej (źródła patrz Moodle) lub z dziedziny dydaktyki (nt. nauczania języków obcych- źródło: np. http://www.world-newspapers.com/education.html)
6/ Praca projektowa: blog i podcast
7/ Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w sytuacjach komunikacyjnych
8/ Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w tworzeniu tekstów pisanych (akapit)
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
• rozumie subtelne różnice znaczeniowe i wyraża je za pomocą odpowiednio dobranych form leksykalnych i gramatycznych
• rozwija zarysowaną sytuację do formy opowiadania (narracja)
• opisuje i objaśnia doświadczenia swoje i innych osób
• swobodnie wypowiada się na temat sytuacji hipotetycznych
• wyraża preferencje/opinie dotyczące dzieł kultury, krytykuje je i interpretuje
• przygotowuje i przedstawia prezentację na temat związany z elementami kultury kraju anglojęzycznego
• streszcza i interpretuje dłuższe teksty naukowe i/lub publicystyczne o wysokim stopniu abstrakcji
• rozumie i interpretuje autentyczne (surowe) materiały audio i video, dokonuje na ich podstawie krytycznej oceny i analizy językowej
• płynnie i zrozumiale prezentuje swoje opinie i wiedzę zdobytą z różnych źródeł stosując zaawansowane słownictwo i struktury gramatyczne.
• potrafi zabierać głos w dyskusji i odnosić się do wypowiedzi pozostałych jej uczestników
• umiejętnie korzysta z publikacji encyklopedycznych, słowników i innych źródeł metajęzykowych, aby poszerzać swoją wiedzę o języku
Kryteria oceniania
dr A. Lewandowska:
• Testy osiągnięć 50%
• Wejściówki, oceny z zajęć, prace pisemne, Moodle - 20%
• Podcast – 10%
• Blog (projekt) – 10%
• Aktywność/obecność – 10%
Wymagania (dopuszczenie do egzaminu): 60% punktów uzyskanych według systemu oceniania.
Literatura
1/ Lindsay Clandfield & Amanda Jeffries. Global Advanced. Macmillan 2011
2/ Foley, M. i D. Hall. MyGrammarLab Intermediate B1–B2. Pearson 2012.
3/ Dowolny słownik polsko angielski i angielsko polski (drukowany lub elektroniczny, bez wskazania tytułu)
4/ Teksty, materiały audio i wideo dotyczące bieżących wydarzeń lub treściowo powiązane z tematem zajęć (media anglojęzyczne)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: