Język angielski 09-ANG1-RUM-34
Programem zajęć objęte są następujące zagadnienia:
1/ Słownictwo z następującego zakresu tematycznego: sposoby komunikacji, podróże i zdobywanie nowych doświadczeń, historia i współczesność, praca, ryzyko i jego skutki.
2/ Gramatyka: czasy dokonane proste i ciągłe, wyrażanie aspektu przyszłości w formach czasownikowych; czasowniki modalne: rada pozwolenie, umiejętność, obowiązek; przymiotniki i przysłówki, emfaza, zdania warunkowe.
3/ Formy pisemne: email nieformalny, blog, pamiętnik, streszczenie (w tym lektury), zgłoszenie na konkurs, CV, opis własnych umiejętności i kwalifikacji, raport formalny
4/ Wymowa: akcent wyrazowy, akcent zdaniowy, wymowa końcówek czasu przeszłego, intonacja w pytaniach rozłącznych, korelacje między pisownią a wymową
5/ Lektura: 1 artykuł z bieżącej prasy (około 1500 słów) ze streszczeniem.
6/ Praca projektowa: prowadzenie blogu (seria krótkich prac pisemnych na dowolny temat – wyrażanie opinii i poglądów)
7/ Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w sytuacjach komunikacyjnych
8/ Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w tworzeniu tekstów pisanych
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
1/ inicjuje i prowadzi rozmowę z obcą osobą na tematy ogólne, np. podróże, praca, komunikacja
2/ opisuje zdarzenia (np. relacja z podróży) i zdobyte przez siebie doświadczenia w rozmowie i w formie pisemnej
3/ stosuje poprawne konstrukcje gramatyczne opisując wydarzenia z teraźniejszości i przeszłości oraz plany na przyszłość.
4/ używa poznanych czasowników modalnych, by opisywać obowiązki i umiejętności, udzielać rad, pozwolenia i zakazu
5/ potrafi przygotować się i przeprowadzić rozmowę kwalifikacyjną o pracę
6/ opowiada o sytuacjach hipotetycznych (np. przedstawianie potencjalnego ryzyka) stosując różne rodzaje zdań warunkowych
7/ pisze CV, zgłoszenie na konkurs, streszczenie, raport formalny
8/ rozróżnia i odpowiednio dobiera styl formalny i nieformalny w krótkich tekstach
9/ samodzielnie opracowuje lekturę z prasy anglojęzycznej i przedstawia efekty własnej pracy
10/ potrafi słuchać i czytać ze zrozumieniem teksty na poziomie średniozaawansowanym wyższym, prosić o wyjaśnienia, relacjonować efekty słuchania/lektury innym osobom
Kryteria oceniania
- obecność na zajęciach
- przygotowanie do zajęć
- ćwiczenia wykonywane samodzielnie i w grupach w trakcie zajęć
- oceny uzyskane na testach pisemnych w ciągu semestru
- ocena uzyskana na końcowym zaliczeniu pisemnym
- ocena uzyskana na egzaminie pisemnym i ustnym
Literatura
1/ Crace A., “New Total English Upper Intermediate”, Pearson Longman, 2011. (podręcznik i zeszyt ćwiczeń)
2/ Vocabulary Trainer (www.newtotalenglish.vocabtrainer.net)
3/ Murphy, R. „English Grammar in Use”, Cambridge: Cambridge University Press.
4/ Dowolny słownik polsko angielski i angielsko polski (drukowany lub elektroniczny, bez wskazania tytułu)
5/ Teksty, materiały audio i wideo dotyczące bieżących wydarzeń lub treściowo powiązane z tematem zajęć (media anglojęzyczne)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: