Język angielski 09-ANG-RUM-22
Programem zajęć objęte są następujące zagadnienia:
1/ Słownictwo z następującego zakresu tematycznego: zarabianie pieniędzy, własna firma, bogactwo i bieda, rynek pracy, władz, charyzma, cechy osobowości, zwierzęta i ich środowisko, ochrona przyrody, problemy ludzkości, style życia, stres
2/ Gramatyka: emfaza, okresy warunkowe, wyrażanie ilości, zdania: czasowe, kontrastu, względne, przyczynowo-skutkowe, użycie spójników i łączników w zdaniach złożonych, czasowniki relacjonujące wypowiedzi w mowie zależnej, aspekt ciągłości czasowników, czasowniki statyczne
3/ Formy pisemne: nota autobiograficzna, profil biograficzny (np. bohatera lektury), instrukcja obsługi urządzenia, reklama urządzenia / towaru, krótka rozprawka omawiająca problem
4/ Wymowa: stosowanie emfazy i akcentu kontrastowego dla urozmaicenia intonacji, doskonalenie płynności i procesów mowy wiązanej
5/ Lektura: opowiadanie z zakresu współczesnej literatury brytyjskiej lub amerykańskiej
6/ Praca projektowa: indywidualne blogi prowadzone przez uczestników kursu z regularnymi wpisami na dany temat
7/ Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w sytuacjach komunikacyjnych
8/ Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w tworzeniu tekstów pisanych
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
1/ Wyraża swoją opinię na dany temat, używając argumentów za i przeciw
2/ Dyskutuje na zadany temat (np. handel dzikimi zwierzętami, nowe wynalazki), potrafiąc zastosować technikę zwlekania z odpowiedzią w przypadku trudnych pytań.
3/ Relacjonuje czyjeś wypowiedzi, przebieg dyskusji, opinie innych
4/ Negocjuje, wyraża priorytety i uzasadnia wybory (np. wybór sposobu wydania pieniędzy) stosując poznane na zajęciach idiomy i zwroty.
5/ Swobodnie formułuje definicje słów i tworzy słowa pochodne
6/ Używa środków perswazji np. w autoprezentacji, przekonując do wyboru swojej kandydatury
7/ Prowadzi rozmowę na podstawie cytatów i fotografii przedstawiających znanych ludzi opisując ich, spekulując, kto jest kim, komentując ich wypowiedzi i porządkując informacje na ich temat.
8/ Wyjaśnia problemy i udziela rad używając wyszukanego słownictwa i zdań złożonych.
9/ Pisze notatkę autobiograficzną, profil wybranej osoby (np. ikony Hollywood); notatki wyjaśniające działanie wybranych urządzeń; ogłoszenie reklamujące dany przedmiot; esej omawiający problem; Sprawnie i w zorganizowany sposób robi notatki z nagrania czy oglądanego filmu
10/ Czyta teksty literackie i opracowuje efekty samodzielnej lektury w postaci prezentacji
Kryteria oceniania
- obecność na zajęciach
- aktywny udział studenta w zajęciach; uczestnictwo w dyskusjach
- ćwiczenia, projekty (wykonywane samodzielne i w grupach w trakcie zajęć)
- umiejętność krytycznego spojrzenia na prezentowane metody analizy
- umiejętność komunikacji i pracy w grupie
- wyniki testów pisemnych
- wyniki zaliczenia pisemnego
- wyniki egzaminu pisemnego i ustnego
Literatura
1/ Wilson J.J., Clare A., “Total English Advanced”, Pearson Longman, 2007. (podręcznik i zeszyt ćwiczeń)
2/ Vocabulary Trainer (www.newtotalenglish.vocabtrainer.net)
3/ Hewings, M. ,“Advanced Grammar in Use”, Cambridge: Cambridge University Press: 2005
4/ Dowolny słownik polsko angielski i angielsko polski (drukowany lub elektroniczny, bez wskazania tytułu)
5/ Teksty, materiały audio i wideo dotyczące bieżących wydarzeń lub treściowo powiązane z tematem zajęć (media anglojęzyczne)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: