Język angielski 09-ANG-FK-16
Zakresy tematyczne [szczegółowy dobór tematów w zależności od podręcznika kursowego obowiązującego w danym cyklu kształcenia]
Słownictwo [szczegółowy zakres słownictwa w zależności od podręcznika kursowego obowiązującego w danym cyklu kształcenia]: nazwy, kolokacje, czasowniki frazowe, wybrane idiomy i utarte zwroty, kolokacje przyimkowe, słowotwórstwo - na poziomie B2+/C1]
Gramatyka [szczegółowy wybór struktur w zależności od podręcznika kursowego obowiązującego w danym cyklu kształcenia - na poziomie B2+/ C1]
Pisanie:
• budowanie zdań topikalnych i ich rozwijanie
• pisanie spójnych, rozbudowanych akapitów różnego typu
• poznanie ramowej formy eseju (do 350 słów)
• poznanie wybranych typów esejów [expository essay, opinion/ persuasive essay]
• tworzenie swobodnych form wypowiedzi pisemnych np. wpis na blogu
• wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w tworzeniu wypowiedzi pisemnych
• rozwijanie umiejętności planowania tekstu i edytowania własnych tekstów pisanych
Mówienie:
• wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w budowaniu wypowiedzi ustnych
• rozwijanie umiejętności komunikacji i odpowiedniego reagowania na wypowiedzi przedmówcy/-ców (interakcja)
• rozwijanie umiejętności przedstawienia przed grupą słuchaczy kilkuminutowej przygotowanej wypowiedzi na wybrany temat (monolog/ 'speech')
• rozwijanie umiejętności monitorowania własnych wypowiedzi pod kątem poprawności językowej oraz stosowania autokorekty
Wymowa:
• akcent wyrazowy (formy słabe, redukcja sylab nieakcentowanych, samogłoski w sylabach nieakcentowanych), przesunięcie akcentu wyrazowego
• dźwięczne spółgłoski na końcu wyrazów
• zbitki spółgłosek
• podstawowe kontury intonacyjne
• rytm języka mówionego
• podstawowe procesy zachodzące w naturalnym języku mówionym
• związek między pisownią a wymową, homofony i homografy
• uwrażliwianie na różne akcenty języka angielskiego
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka:
Rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w standardowych tekstach pisanych, które dotyczą znanych mu lub typowych spraw i zdarzeń lub szerszej problematyki życia codziennego
Rozumie dłuższe i krótsze teksty mówione (monologi i dialogi) na tematy, które są mu znane lub dotyczą problematyki życia codziennego
Potrafi tworzyć spójne wypowiedzi ustne zarówno w formie krótkiego monologu jak i w interakcji, np. potrafi opisywać swoje doświadczenia, wydarzenia, przedstawiać opinię na dany temat wraz z krótkim uzasadnieniem
Potrafi formułować spójne wypowiedzi pisemne średniej długości (do 250-300 słów) na tematy mu znane, dotyczące własnych doświadczeń czy przekonań a także problematyki życia codziennego
Opanował poprawną wymowę i intonację zdaniową języka angielskiego w stopniu pozwalającym na swobodne rozumienie wypowiedzi studenta przez współrozmówców
Ma podstawową wiedzę o krajach angielskiego obszaru językowego
Kryteria oceniania
• obecność na zajęciach (możliwe 4 nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze)
• przygotowanie do zajęć
• terminowe wykonywanie bieżących zadań domowych
• zaliczenie testów cząstkowych
• zaliczenie prac pisemnych
• zaliczenie zadanych do samodzielnego przygotowania wypowiedzi ustnych
• pozytywna ocena z egzaminu
Końcowa ocena na podstawie wyniku egzaminu końcowego oraz oceny z zajęć
Literatura
PODSTAWOWA: podręcznik kursowy na poziomie C1 obowiązujący w danym cyklu kształcenia [zob. sylabus na dany cykl kształcenia]
DODATKOWA:
Vince, M. 2003. Advanced Language Practice. Macmillan.
Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar In Context Advanced. Macmillan.
Evans, V. 1997. Successful Writing Upper-Intermediate. Express Publishing.
Evans, V. 1998. Successful Writing Advanced. Express Publishing.
Skipper, M. 2002. Advanced Grammar and Vocabulary. Express Publishing.
McCarthy, M. and F. O'Dell. 2005. English Collocations in Use. Cambridge University Press.
W cyklu 2021/SZ:
Podręcznik kursowy obowiązujący w tym cyklu kształcenia: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: