JĘZYK ANGIELSKI 09-ANG-FIM-16
Tematy zajęć:
- komunikacja (sposoby, strategie, wielcy mówcy)
- środowisko (miasto/wieś, zagrożenia)
- sport (dyscypliny, osobowości)
- medycyna (choroby, służba zdrowia, osiągnięcia)
- transport (sposoby podróżowania, bezpieczeństwo, podróże)
- literatura (gatunki, ulubione książki, bohaterowie)
- architektura (opis budowli, sławne budowle, wnętrza)
- globalizacja (globalna wioska, pozytywne/negatywne aspekty)
- sztuka (dzieła sztuki, artyści, galerie i wystawy)
- psychologia (praca zespołowa, presje rówieśników, profile)
- kultura (elementy kultury, świadomość kulturowa, szok kulturowy, różnice kulturowe)
- technika (wynalazcy i nowinki, postęp techniczny, korzyści)
Słownictwo:
- wyrażenia idiomatyczne związane z komunikacją, sportem, ze słowami "ball", "bridge", "mind"
- kolokacje - środowisko, transport, globalizacja
- nazwy - sportów, chorób, środków transportu, gatunków literackich, artystów, dzieł sztuki, urządzeń i gadżetów
- czasowniki - budownictwo, praca w zespole
- przymiotniki
Gramatyka:
- czasy
- czasownik (aspekty, konstrukcje, formy, czasowniki frazowe)
- przysłówki (tworzenie i miejsce w zdaniu)
- przymiotniki (stopniowanie, kolejność)
- pytania pośrednie
- rodzajniki i kwantyfikatory
- czasowniki modalne
- used to/would
- sprawcze "have"
- strona bierna
- mowa zależna i następstwo czasów
- okresy warunkowe
Słowotwórstwo:
- tworzenie przysłówków
- przedrostki
Pisanie:
- akapitu
- listów/maili nieoficjalnych i oficjalnych (podanie, z zażaleniem)
Wymowa:
- akcent wyrazowy
- formy słabe, redukcja sylab nieakcentowanych
- samogłoski w sylabach akcentowanych
- podstawowe kontury intonacyjne
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
Rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w jasnych, standardowych tekstach pisanych, które dotyczą znanych mu spraw i zdarzeń typowych dla pracy, szkoły, czasu wolnego itd.
Rozumie proste i spójne teksty mówione na tematy, które są mu znane i go interesują
Potrafi tworzyć proste, spójne wypowiedzi; opisywać doświadczenie, wydarzenia, itp. z krótkim uzasadnieniem
Potrafi formułować proste, spójne wypowiedzi pisemne na tematy mu znane
Opanował poprawną wymowę i intonację zdaniową języka angielskiego
Ma podstawową wiedzę o krajach angielskiego obszaru językowego
Kryteria oceniania
Zaliczenie wszystkich testów cząstkowych,
Zaliczenie ustnych prezentacji,
Zaliczenie wypracowań,
Oddanie prac domowych
Końcowa ocena na podstawie wyniku egzaminu końcowego
Możliwe 2 nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze
Literatura
Podstawowa:
Eales, F. and S. Oakes. 2016. Speakout Upper Intermediate 2nd edition. Harlow: Pearson. (ISBN 9781292116013)
Dodatkowa:
Murphy, R. 2015. English Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University Press.
Vince, M. 2009. First Certificate Language Practice [4th edition]. Oxford: Macmillan.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: