Praktyczna nauka języka angielskiego 09-ANG-66
Opis treści kształcenia
praca ze źródłowymi tekstami dotyczącymi wybranych kręgów tematycznych: poszerzanie i utrwalanie aktywnego zasobu słownictwa języka angielskiego do poziomu C1+/C2 ESOKJ
ćwiczenia w zakresie rozumienia czytanych tekstów w języku angielskim, odpowiadających poziomowi C1+/C2 wg ESOKJ.
ćwiczenia rozwijające kompetencję komunikacyjną na poziomie C1+/C2 ESOKJ: formułowanie wypowiedzi ustnych na wybrane tematy, na podstawie poznanych tekstów
prezentacja wybranych zagadnień z gramatyki praktycznej języka angielskiego oraz wprowadzające i utrwalające (pisemne i ustne) ćwiczenia w ich praktycznym zastosowaniu, na poziomie C1+/C2 wg ESOKJ
ćwiczenie sprawności rozumienia ze słuchu różnych rodzajów tekstów, na poziomie C1+/C2 wg ESOKJ
kształtowanie umiejętności redagowania konkretnych samodzielnych tekstów pisemnych na poziomie C1+/C2 wg EOSKJ
prezentacja najważniejszych informacji dotyczących geografii i powojennej historii krajów angielskiego obszaru językowego
prezentacja najważniejszych zagadnień dotyczących kultury krajów angielskiego obszaru językowego
ćwiczenie umiejętności samodzielnej pracy nad poprawą znajomości języka, z wykorzystaniem różnych źródeł
ćwiczenie umiejętności pracy w grupie i przyjmowania w niej różnych ról we wspólnych projektach i dyskusji
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
posiada aktywny zasób słownictwa w języku angielskim z zakresu objętych modułem kręgów tematycznych, odpowiadający poziomowi C1+/C2 ESOKJ
posiada szczegółową wiedzę z praktycznej gramatyki języka angielskiego w zakresie objętym modułem i potrafi ją poprawnie, pisemnie i ustnie, stosować, na poziomie C1+/C2 wg ESOKJ
potrafi wypowiadać się w języku angielskim na tematy przewidziane w module, wyrazić swoją opinię i ją uzasadnić, posiada kompetencję komunikacyjną odpowiadającą poziomowi C1+/C2 wg ESOKJ
czyta i rozumie oryginalne teksty fabularne, publicystyczne i popularno-naukowe w języku angielskim na poziomie C1+/C2 wg ESOKJ
rozumie ze słuchu teksty fabularne, publicystyczne i słuchowiska w języku angielskim na poziomie C1+/C2 wg ESOKJ
potrafi redagować samodzielne teksty pisemne na zadane tematy w języku angielskim na poziomie C1+/C2
zna i rozumie terminologię gramatyczną w języku angielskim oraz potrafi ją zastosować
posiada ogólną wiedzę na temat geografii i historii krajów angielskiego obszaru językowego
posiada szczegółową wiedzę na temat współczesnego życia kulturalnego krajów angielskiego obszaru językowego
ma świadomość posiadanej wiedzy i umiejętności
potrafi samodzielnie pracować z wykorzystaniem różnych źródeł, w tym źródeł internetowych
potrafi pracować w grupie, przyjmując różne role we wspólnie przygotowanych dyskusjach
Kryteria oceniania
Przykładowe zadania (pytania) służące ocenie osiągnięcia opisanych efektów kształcenia.
a. Can you think of any evidence to support the idea that we would all be better off without money and material possessions? (praca w grupach)
b. How far do you agree with this statement?
"Travel abroad is no longer the adventure it used to be. Mass tourism has destroyed the adventure of foreign travel." (dyskusja panelowa}
c. Great Britain vs. The United Kingdom
d. From the British Empire to the Commonwealth
4. Kryteria oceniania:
5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4,5 - bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4,0 - dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3,5 - zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 - zadawalajaca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Evans, V. 2006. Successful Writing: Express Publishing
Graver, B.D. 1990. Advanced English Practice: Oxford University Press
Mc Carthy, M; O'Dell, F. 2005. English Collocations in Use: Cambridge
Mc Carthy, M; O'Dell, F. 2003. English Vocabulary in Use - advanced: Cambridge
Preiss, S. 2004. North Star - Listening and Speaking: Longman
oraz
Kod Brytania. LILY TIGER. (2009). Thorogood Publishing
Lipoński, Wojciech. (2004). Dzieje kultury brytyjskiej, PWN
Newbrook, Jacky & Judith Wilson. (2006). New Proficiency Gold. Longman. Harlow.
O’Driscoll, James. (2000). Britain. The Country and Its People: An Introduction for Learners of English, OUP .
Oxford Guide to British and American Culture. (1999). OUP
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: