Praktyczna nauka języka angielskiego 09-ANG-56
Doskonalenie sprawności językowych umożliwiających swobodną interakcję w dyskusjach, doskonalenie umiejętności prezentowania referatów oraz pisania streszczeń i analizy tekstów. Zajęcia obejmują język mówiony i pisany i składają się z następujących komponentów: gramatyka praktyczna, fonetyka, język pisany, słownictwo i konwersacja. Kurs z fonetyki obejmuje czynną i bierną znajomość systemu dyftongów i spółgłosek angielskich. W ramach nauczania języka pisanego i słownictwa przeprowadza się analizę różnic między językiem pisanym i mówionym. Zajęcia z konwersacji składają się z dwóch części: 1) analizy różnych funkcji w oparciu o podręcznik {Functions of English}, 2) prezentacji tematów wybranych przez poszczególnych studentów.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
posiada aktywny zasób słownictwa w języku angielskim z zakresu objętych modułem kręgów tematycznych, odpowiadający poziomowi C1+ ESOKJ
posiada szczegółową wiedzę z praktycznej gramatyki języka angielskiego w zakresie objętym modułem (język potoczny) i potrafi ją poprawnie stosować, na poziomie C1+ wg ESOKJ
potrafi wypowiadać się w języku angielskim na tematy przewidziane w module, wyrazić swoją opinię i ją uzasadnić, posiada kompetencję komunikacyjną odpowiadającą poziomowi C1+ wg ESOKJ
czyta i rozumie oryginalne teksty fabularne, publicystyczne i popularno-naukowe w języku angielskim na poziomie C1+ wg ESOKJ
rozumie ze słuchu teksty fabularne, publicystyczne i słuchowiska w języku angielskim na poziomie C1+ wg ESOKJ
potrafi redagować samodzielne teksty pisemne na zadane tematy w języku angielskim na poziomie C1+
zna ogólne zasady pracy z tekstem literackim
czyta i rozumie współczesną prozę literacką
zna i rozumie terminologię gramatyczną w języku angielskim
posiada ogólną wiedzę na temat współczesnego życia kulturalnego (literatura piękna) krajów angielskiego obszaru językowego
rozumie potrzebę ciągłości praktyki komunikacyjnej
potrafi samodzielnie rozwijać metody pracy ze słownikiem oraz z wykorzystaniem innych źródeł
potrafi pracować w grupie przyjmując różne role we wspólnych prezentacjach
Kryteria oceniania
Przykładowe zadania (pytania) służące ocenie osiągnięcia opisanych efektów kształcenia.
a. Do you think that young people have a sense of importance of money? (praca w grupach; dyskusja panelowa
b. Discuss the following quotations. What common theme links them? (praca w parach)
c. Match the following examples with the literary terms (e.g. Spoonerism, Synecdoche, Understatement, Wellerism) and their definitions:
d. Identify and discuss post-modern motifs in the following short stories (e.g. "Enigma" by J. Folwles).
4. Kryteria oceniania:
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4,5 - bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4,0 - dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3,5 - zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 - zadawalajaca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Evans, V. 2006. Successful Writing: Express Publishing
Graver, B.D. 1990. Advanced English Practice: Oxford University Press
Mc Carthy, M; O'Dell, F. 2005. English Collocations in Use: Cambridge
Mc Carthy, M; O'Dell, F. 2003. English Vocabulary in Use - advanced: Cambridge
Preiss, S. 2004. North Star - Listening and Speaking: Longman
Skipper, M. 2002. Advanced Grammar and Vocabulary: Express Publishing
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: