Praktyczna nauka języka angielskiego 09-ANG-46
Doskonalenie sprawności językowych umożliwiających swobodną interakcję w dyskusjach, doskonalenie umiejętności prezentowania referatów oraz pisania streszczeń i analizy tekstów. Zajęcia obejmują język mówiony i pisany i składają się z następujących komponentów: gramatyka praktyczna, fonetyka, język pisany, słownictwo i konwersacja. Kurs z fonetyki obejmuje czynną i bierną znajomość systemu dyftongów i spółgłosek angielskich. W ramach nauczania języka pisanego i słownictwa przeprowadza się analizę różnic między językiem pisanym i mówionym. Zajęcia z konwersacji składają się z dwóch części: 1) analizy różnych funkcji w oparciu o podręcznik {Functions of English}, 2) prezentacji tematów wybranych przez poszczególnych studentów.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
zna pojęcia z gramatyki i fonetyki języka angielskiego na poziomie C1 wg ESOKJ
potrafi przeczytać ze zrozumieniem tekst fabularny, popularno-naukowy lub publicystyczny w języku angielskim na poziomie C1 wg ESOKJ
aktywnie stosuje różne rejestry języka obcego w różnych sytuacjach
potrafi analizować podstawowe zagadnienia gramatyczne języka angielskiego C1 według ESOKJ
potrafi przygotować krótką prezentację lub napisać rozprawkę w języku angielskim na poziomie C1 wg ESOKJ na wybrany temat
rozumie język potoczny na poziomie C1 według ESOKJ
korzysta prawie wyłącznie ze słowników jednojęzycznych
potrafi zabrać głos w dyskusji poprawnie i idiomatycznie formułując swoje argumenty, kontrargumenty oraz wnioski podsumowujące dyskusję
posługuje się bardziej świadomie językiem angielskim w mowie i piśmie na poziomie C1 według ESOKJ rozumiejąc konstrukcje, jakich używa
słyszy różnice w elementach suprasegmentalnych fonetyki obu języków
umie pracować w grupie i jest gotowy zmienić własne opinie w świetle dostępnych danych lub argumentów
Kryteria oceniania
Przykładowe zadania (pytania) służące ocenie osiągnięcia opisanych efektów kształcenia.
a. Exams exert unnecessary pressure on students. Discuss (argumentative essay).
b. Rewrite the sentences below so that the meaning stays the same.
c. To be happy it’s essential to keep a healthy work life balance (dyskusja panelowa).
d. What were your ambitions when you were younger? Are they the same today? (praca w grupach)
4. Kryteria oceniania
5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Clare A. & J.J. Wilson, 2012, Speak Out Advanced, Harlow: Longman
Clark, S. & G.Poiton, 2009, Words, A User’s Guide, Harlow: Longman
Foley,M. & D.Hall, 2005, Advanced Learner’s Grammar, Harlow: Longman
Graver, B.D., 1990, Advanced English Practice, Oxford: Oxford University Press
Hewings, M., 2005, Advanced Grammar in Use, Cambridge: Cambridge University Press
McCarthy, M. & F. O’Dell, 2002, English Vocabulary in Use, Cambridge: Cambridge University Press
Roach, P., 2002, English Phonetics and Phonology, Cambridge: Cambridge University Press
Side, R. & G. Wellman, 1999, Grammar and Vocabulary for CAE and CPE, Harlow; Longman
Sobkowiak, W., 2001, English Phonetics for Poles, Poznań: Bene Nati
Thomas, B.J., 1991, Advanced Vocabulary and Idiom, Walton-on-Thames: Nelson
Vince, M., 2003, Advanced Language Practice, Oxford: Macmillan
Wells, J. C., 2008, Pronunciation Dictionary, Harlow: Longman.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: