Praktyczna nauka języka angielskiego 09-ANG-16
Wyrównanie znajomości języka u studentów do poziomu między Cambridge First Certificate, a Cambridge Advanced English w zakresie wszystkich sprawności językowych. Studenci poznają podstawowe pojęcia z zakresu fonetyki i fonologii, użycie czasów angielskich, czasowników modalnych, trybów warunkowych, liczby mnogiej rzeczowników i szyku wyrazów w zdaniu. Konwersacja obejmuje problemy społeczne, systemy klasowe, przemoc, zdrowie, ekologia, katastrofy naturalne i wywołane działalnością człowieka.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
zna podstawowe pojęcia z gramatyki i fonetyki języka angielskiego
potrafi przeczytać ze zrozumieniem tekst popularno-naukowy w języku angielskim
rozumie konieczność minitorowania swej poprawności językowej
potrafi analizować podstawowe zagadnienia gramatyczne języka angielskiego
potrafi przygotować krótką prezentację w języku angielskim na wybrany temat
rozumie język potoczny na poziomie B2
coraz częściej korzysta ze słowników jednojęzycznych
potrafi zabrać głos w dyskusji poprawnie iformułując swoje argumenty
posługuje się bardziej świadomie językiem angielskim rozumiejąc konstrukcje, jakich używa
dostrzega wagę uczenia się kolokacji
umie pracować w grupie i jest otwarty na nowe idee
Kryteria oceniania
Metody oceniania stopnia osiągnięcia założonego efektu kształcenia&
F: dyskusja w grupie, ocena prezentacji
P: pisemne kolokwium zaliczeniowe
F: ocena prezentacji, analiza tekstów
P: pisemne kolokwium zaliczeniowe
F: ocena prezentacji, analiza tekstów, dyskusja w grupie, ćwiczenia słownikowe
F: analiza tekstów, ocena prezentacji
P: pisemne kolokwium zaliczeniowe
F: dyskusja w grupie, ocena prezentacji
Przykładowe zadania (pytania) służące ocenie osiągnięcia opisanych efektów kształcenia.
a. Is guest and guessed a minimal pair? Explain why.
b. Rewrite the sentences below so that the meaning stays the same.
c. How do you feel about the use of social media for news gathering? (praca w parach)
d. Are there any rules that should be written to improve social behaviour? (praca w grupach)
4. Kryteria oceniania
5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Clark, S. & G.Poiton, 2009, Words, A User’s Guide, Harlow: Longman
Cotton, D., et al, 2010, Language Leader Advanced, Harlow: Longman
Foley,M. & D.Hall, 2005, Advanced Learner’s Grammar, Harlow: Longman
Graver, B.D., 1990, Advanced English Practice, Oxford: Oxford University Press
Hewings, M., 2005, Advanced Grammar in Use, Cambridge: Cambridge University Press
McCarthy, M. & F. O’Dell, 2002, English Vocabulary in Use, Cambridge: Cambridge University Press
Roach, P., 2002, English Phonetics and Phonology, Cambridge: Cambridge University Press
Side, R. & G. Wellman, 1999, Grammar and Vocabulary for CAE and CPE, Harlow; Longman
Sobkowiak, W., 2001, English Phonetics for Poles, Poznań: Bene Nati
Thomas, B.J., 1991, Advanced Vocabulary and Idiom, Walton-on-Thames: Nelson
Vince, M., 2003, Advanced Language Practice, Oxford: Macmillan
Wells, J. C., 2008, Pronunciation Dictionary, Harlow: Longman
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: