Wiedza o akwizycji i nauce języków obcych 09-AKW-DL11
Zakresy tematyczne:
Przyswajanie języka obcego w sposób naturalny a uczenie się w warunkach instytucjonalnych (m.in. teorie akwizycji językowej).
Czynniki wpływające na przyswajanie języków (czynniki natury biologicznej, zmienne kognitywne, zmienne afektywne w przyswajaniu języka: motywacja, postawy, lęk komunikacyjny, samoocena, ekstrawersja i introwersja, podejmowanie ryzyka).
Indywidualne czynniki warunkujące sukces lub niepowodzenie w procesie uczenia się z uwzględnieniem strategii i technik uczenia się
Kompetencja komunikacyjna i strategie komunikacyjne (typologia, przykłady).
Cele kształcenia
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student/ka ma podstawową wiedzę i potrafi wypowiadać się pisemnie i ustnie na temat procesu przyswajania języków w sposób naturalny i uczenia się w warunkach instytucjonalnych
Potrafi analizować informacje z różnych źródeł dot. omawianych tematów
Ma umiejętności językowe pozwalające wypowiadać się na dane tematy
Potrafi pracować w grupie przy wykonywaniu projektu
Ma wiedzę na temat różnorodności kulturowej i światopoglądowej
Rozumie potrzebę uczenia się języków przez całe życie
Kryteria oceniania
Prezentacja multimedialna, test, projekt, kolokwium pisemne, egzamin pisemny
Ocena za prace wykonane w ciągu semestru:
bardzo dobry (bdb; 5,0):
dobry plus (+db; 4,5):
dobry (db; 4,0):
dostateczny plus (+dst; 3,5):
dostateczny (dst; 3,0):
niedostateczny (ndst; 2,0):
Ocena pisemnych testów:
95% - bardzo dobry (bdb; 5,0):
90% - dobry plus (+db; 4,5):
80% - dobry (db; 4,0):
70% - dostateczny plus (+dst; 3,5):
60% - dostateczny (dst; 3,0):
Literatura
Apeltauer E. 1997: Grundlagen des Erst- und Fremdsprachenerwerbs. Langenscheidt;
Ballweg, S. u. an. 2013. Wie lernt man die Fremdsprache Deutsch? (DLL) München: Klett-Langenscheidt.
Bimmel P./Rampillon U., 2000. Lernerautonomie und Lernstrategien. Berlin, Langenscheidt.
Cottrell, S. 2007. Podręcznik umiejętności studiowania. Poznań, Wydawnictwo Zysk i S-ka.
Lundquist-Mog, A. / Widlok, B. 2015. DaF für Kinder (DLL). Stuttgart: Ernst Klett Sprachen.
Rampillon, U., 1985. Lerntechniken im Fremdsprachenunterricht. München, Max Hueber Verlag.
Rampillon U. 1995: Lernen leichter machen. Deutsch als Fremdsprache. Max Hueber Verlag.
Salomo, D./Mohr, I. 2016. DaF für Jugendliche (DLL). Stuttgart: Ernst Klett Sprachen.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: