Pierwszy język regionu (fiński) 09-2FR-PJR-F-23
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EU student /ka:
- ma uporządkowaną wiedzę na temat struktury języka regionu, zna słownictwo obejmujące tematykę określoną w sylabusie (programie) przedmiotu
- tworzy poprawne morfo-syntaktycznie i fonetycznie wypowiedzi, dotyczące różnych zagadnień, mieszczących się w zakresie treści sylabusa (programu) przedmiotu; wyrażać własny sąd i poglądy oraz odpowiednio je argumentować
- umie tworzyć poprawne morfo-syntaktycznie i ortograficznie teksty, dotyczące zagadnień, mieszczących się w zakresie treści sylabusa (programu) przedmiotu; wyrażać własny sąd oraz poglądy i odpowiednio je argumentować
- umie tworzyć poprawne pod względem stylistycznym złożone konstrukcyjnie teksty, posługując się szerokim zakresem słownictwa
- potrafi w sposób odpowiedni inicjować, prowadzić i uczestniczyć w skomplikowanej tematycznie rozmowie, kierować właściwe pytania, udzielać odpowiedzi, aprobować cudze sądy lub im zaprzeczać, udzielać informacji i uzyskiwać informacje; w sposób swobodny i kreatywny przeprowadzać rozmowy w różnych sytuacjach komunikacyjnych
- odpowiednio używa środków językowych dla osiągnięcia określonych celów komunikacyjnych i potrafi za ich pomocą wyrażać chęć, intencję, aprobatę lub dezaprobatę lub innego rodzaju stany i emocje
- rozumie ze słuchu wypowiedzi autentyczne oraz potrafi zidentyfikować główne koncepcje i cele oraz intencje nadawcy, rozumie informacje oraz dopasowuje swoje odpowiedzi i reakcje do kontekstu (konsytuacji), potrafi streścić treść rozmowy lub wypowiedzi oraz dokonać jej podsumowania
- rozumie napisane w języku przedmiotu teksty naukowe oraz potrafi zidentyfikować główne koncepcje i cele oraz intencje nadawcy, rozumie, rozpoznaje kontekst lub konsytuację, dokonuje i krótkiego, i dłuższego podsumowania w formie pisemnej posługując się odpowiednią leksyką oraz frazami
- zna zasady poprawnej wymowy i w sposób poprawny i przemyślany wygłasza komunikaty, przedstawia dłuższe wypowiedzi w języku przedmiotu
- umie przygotować prace pisemne i wystąpienia ustne o właściwej strukturze, kompozycji, budowie i argumentacji w języku regionu
- pracuje z tekstem naukowym napisanym w języku regionu oraz konstruuje i redaguje własny tekst korzystając z wiedzy stylistycznej, składniowej, etc.
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
Podstawowe kryteria:
• obecność na zajęciach;
• aktywny udział i zaangażowanie w trakcie zajęć;
• znajomość zalecanej literatury przedmiotu;
• pozytywne oceny z testów i kolokwiów.
Skala ocen Kryteria oceniania
bardzo dobry (bdb; 5,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane, z ewentualnymi pojedynczymi nieścisłościami, które nie mają znaczenia dla osiągnięcia poszczególnych efektów;
dobry plus (+db; 4,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z nielicznymi błędami;
dobry (db; 4,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub pojedynczych braków;
dostateczny plus (+dst; 3,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub brakami;
dostateczny (dst; 3,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z dużymi błędami i/lub brakami;
niedostateczny (ndst; 2,0): zakładane efekty uczenia się nie zostały uzyskane.
Literatura
• Podręcznik na poziomie C1 zalecany przez nauczyciela.
• Artykuły prasowe i inne pozycje zalecane i wybrane przez nauczyciela.
• i inne, podyktowane aktualnymi potrzebami zasoby internetowe i książkowe.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: