Źródła bibliograficzne - analiza i ewaluacja 09-2FR-OW-ZBAE-11
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EU student /ka:
- rozumie prawa i w zakresie publikacji i korzystania ze źródeł bibliograficznych
- potrafi weryfikować źródła bibliograficzne pod katem wiarygodności
- potrafi sporządzać i weryfikować spisy bibliograficzne
- umie brać aktywny udział w pracach zespołowych, w formie pisemnej i ustnej, poświęconych weryfikacji i sporządzaniu baz danych bibliograficznych
- czyta i rozumie teksty literackie, specjalistyczne i prasowe oraz klasyfikować je pod kątem danych bibliograficznych
- potrafi eksplorować bazy danych bibliograficznych (tradycyjne i elektroniczne) na poziomie zaawansowanym oraz uzyskiwać z nich specyficzne dane
- zna zasady udzielania licencji na korzystanie ze źródeł bibliograficznych
wyciąga wnioski i porządkować efekty dyskusji
- korzysta z literatury przedmiotu w języku polskim i znanych językach obcych
prawidłowo posługuje się podstawową terminologią przedmiotu
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
Podstawowe kryteria:
• obecność na zajęciach,
• aktywny udział i zaangażowanie w trakcie zajęć,
• znajomość zalecanej literatury przedmiotu,
• pozytywne oceny z testów i kolokwiów
Skala ocen
Kryteria oceniania
bardzo dobry (bdb; 5,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane, z ewentualnymi pojedynczymi nieścisłościami, które nie mają znaczenia dla osiągnięcia poszczególnych efektów;
dobry plus (+db; 4,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z nielicznymi błędami;
dobry (db; 4,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub pojedynczych braków;
dostateczny plus (+dst; 3,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub brakami;
dostateczny (dst; 3,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z dużymi błędami i/lub brakami;
niedostateczny (ndst; 2,0): zakładane efekty uczenia się nie zostały uzyskane.
Literatura
Bystroń J. S. (2003). Człowiek i książka, Wyd. 3, Warszawa.
• Dembowska M. 2001. Metoda bibliografii polskiej Karola Estreichera, Wyd. 3, Warszawa.
• Hleb-Koszańska H. (1974), O bibliografii dla niewtajemniczonych, Wrocław.
• Hleb-Koszańska M., Dembowska M., Sawonika H. (red.). 1963. Metodyka bibliograficzna. Poradnik dla autorów bibliografii specjalnych, Wyd. 2, Warszawa.
• Korpała J. (1989). Dzieje bibliografii w Polsce, Wyd. 2. Warszawa
• Mendykowa A., Podstawy bibliografii, Wyd. 2, Warszawa 1986.
• Osuchowska B. (2005). Poradnik autora, tłumacza i redaktora. Warszawa.
• Sadowska J. (red.) (1999), Polska bieżąca bibliografia narodowa. Dobór i selekcja materiału. Warszawa
• Woźniak-Kasperek J., Ochmański M. (red). 2009. Bibliografia: teoria, praktyka, dydaktyka. Warszawa.
• Żmigrodzki Z. (red). 2000. Bibliografia. Metodyka i organizacja. Warszawa 2000.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: