Drugi język regionu (niem.) 09-2FR-DJR-N-33
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EU student /ka:
Słuchanie:
- rozumie wypowiedzi i często używane wyrażenia związane z życiem codziennym (np. miejsce zamieszkania, rodzina, praca, jedzenie, zakupy, orientacja w okolicy, podróże). Jest w stanie zrozumieć główny sens zawarty w krótkich, prostych komunikatach na znane i typowe tematy.
Czytanie:
- potrafi odczytać podstawowe rodzaje pisma, a także podstawowe znaki kanji (dot. j. japońskiego). Potrafi czytać krótkie, proste teksty. Potrafi znaleźć konkretne, przewidywalne informacje w prostych tekstach dotyczących życia codziennego, np. ogłoszenia, reklamy, prospekty, karty dań, rozkłady jazdy. Rozumie typowe listy prywatne.
Mówienie:
- potrafi brać udział w typowej konwersacji wymagającej prostej i bezpośredniej wymiany wypowiedzi na znane mu tematy. Potrafi sobie poradzić w bardzo krótkich rozmowach towarzyskich, nawet jeśli nie rozumie wystarczająco dużo, by samemu podtrzymać rozmowę. Potrafi również posłużyć się ciągiem wyrażeń i zdań, by w prosty sposób opisać swoją rodzinę i znajomych, warunki życia, wykształcenie, obecną i poprzednią pracę.
Pisanie:
- student/ka potrafi pisać krótkie i proste notatki i informacje wynikające z doraźnych potrzeb, np. streścić prosty tekst i sformułować pytania do tekstu. Potrafi napisać prosty list prywatny, na przykład list z podziękowaniami
- Opanowuje w poszerzonym zakresie wymowę i intonację zdania.
- Ma poszerzoną wiedzę na temat kraju/krajów uczonego języka
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
Skala ocen
Kryteria oceniania
bardzo dobry (bdb; 5,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane, z ewentualnymi pojedynczymi nieścisłościami, które nie mają znaczenia dla osiągnięcia poszczególnych efektów;
dobry plus (+db; 4,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z nielicznymi błędami;
dobry (db; 4,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub pojedynczych braków;
dostateczny plus (+dst; 3,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub brakami;
dostateczny (dst; 3,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z dużymi błędami i/lub brakami;
niedostateczny (ndst; 2,0): zakładane efekty uczenia się nie zostały uzyskane.
Warunkiem uzyskania zaliczenia z zajęć z drugiego języka regionu jest:
1. uczestnictwo w zajęciach. Zajęcia są obowiązkowe (w semestrze możliwe dwie nieobecności bez potrzeby usprawiedliwiania lub odrabiania zajęć). Usprawiedliwieniem zajęć może być zwolnienie lekarskie lub udokumentowane uczestnictwo w konferencjach, panelach, projektach itp.
Za każdą kolejną nieobecność student wykonuje dodatkową pracę wyznaczoną przez prowadzącego.
W wypadku, gdy student opuści ponad 50% zajęć dydaktycznych, nie może uzyskać zaliczenia.
2. Zaliczenie testów kontrolnych przeprowadzanych na zajęciach. Testy zaliczone muszą mieć co najmniej 60% prawidłowych odpowiedzi. Dopuszcza się jednokrotną poprawę danego testu w ciągu 2 tygodni od otrzymania informacji o ocenie lub 2 tygodni od nieobecności na zajęciach, na których test pisała grupa, a student był nieobecny. Jeśli nieobecność nie została usprawiedliwiona student otrzymuje ocenę niedostateczną i przysługuje mu 1-krotna poprawa.
Suma ocen z testów w semestrze musi wynieść co najmniej 60%.
3. Oddanie/przesłanie prac pisemnych i ich ewentualne poprawienie
4. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest uzyskanie zaliczeń od wszystkich prowadzących przedmiot na danym roku studiów za oba semestry.
Literatura
Zalecana literatura:
• podręcznik do nauki na poziomie A2 zaproponowany przez prowadzącego
• podręcznik z ćwiczeniami gramatycznymi na poziomie A2 zaproponowany przez prowadzącego
• dodatkowe materiały z innych podręczników, prasy i Internetu oraz materiały własne prowadzącego
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: