Drugi język regionu (japoński) 09-2FR-DJR-J-33
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EU student /ka:
- Słuchanie: rozumie wypowiedzi i często używane wyrażenia związane z życiem codziennym (np. miejsce zamieszkania, rodzina, praca, jedzenie, zakupy, orientacja w okolicy, podróże). Jest w stanie zrozumieć główny sens zawarty w krótkich, prostych komunikatach na znane i typowe tematy.
- Czytanie: potrafi odczytać podstawowe rodzaje pisma, a także podstawowe znaki kanji (dot. j. japońskiego). Potrafi czytać krótkie, proste teksty. Potrafi znaleźć konkretne, przewidywalne informacje w prostych tekstach dotyczących życia codziennego, np. ogłoszenia, reklamy, prospekty, karty dań, rozkłady jazdy. Rozumie typowe listy prywatne.
- Mówienie: potrafi brać udział w typowej konwersacji wymagającej prostej i bezpośredniej wymiany wypowiedzi na znane mu tematy. Potrafi sobie poradzić w bardzo krótkich rozmowach towarzyskich, nawet jeśli nie rozumie wystarczająco dużo, by samemu podtrzymać rozmowę. Potrafi również posłużyć się ciągiem wyrażeń i zdań, by w prosty sposób opisać swoją rodzinę i znajomych, warunki życia, wykształcenie, obecną i poprzednią pracę.
- Pisanie: student/ka potrafi pisać krótkie i proste notatki i informacje wynikające z doraźnych potrzeb, np. streścić prosty tekst i sformułować pytania do tekstu. Potrafi napisać prosty list prywatny, na przykład list z podziękowaniami
- Opanowuje w poszerzonym zakresie wymowę i intonację zdania
Ma poszerzoną wiedzę na temat kraju/krajów uczonego języka
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
Skala ocen Kryteria oceniania
bardzo dobry (bdb; 5,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów uczenia się obejmujących wszystkie istotne aspekty
dobry plus (+db; 4,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów uczenia się obejmujących wszystkie istotne aspekty z pewnymi błędami lub nieścisłościami
dobry (db; 4,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów uczenia się z pominięciem niektórych mniej istotnych aspektów
dostateczny plus (+dst; 3,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów uczenia się z pominięciem niektórych istotnych aspektów lub z istotnymi nieścisłościami
dostateczny (dst; 3,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów uczenia się z pominięciem niektórych ważnych aspektów lub z poważnymi nieścisłościami
niedostateczny (ndst; 2,0): brak osiągnięcia przez studenta zakładanych efektów uczenia się
Warunkiem uzyskania zaliczenia z zajęć z drugiego języka regionu jest:
1. uczestnictwo w zajęciach. Zajęcia są obowiązkowe (w semestrze możliwe dwie nieobecności bez potrzeby usprawiedliwiania lub odrabiania zajęć). Usprawiedliwieniem zajęć może być zwolnienie lekarskie lub udokumentowane uczestnictwo w konferencjach, panelach, projektach itp.
Za każdą kolejną nieobecność student wykonuje dodatkową pracę wyznaczoną przez prowadzącego.
W wypadku, gdy student opuści ponad 50% zajęć dydaktycznych, nie może uzyskać zaliczenia.
2. Zaliczenie testów kontrolnych przeprowadzanych na zajęciach w trybie stacjonarnym lub zdalnym. Przeprowadzone zdalnie lub stacjonarnie testy zaliczone muszą mieć co najmniej 60% prawidłowych odpowiedzi. Dopuszcza się jednokrotną poprawę danego testu w ciągu 2 tygodni od otrzymania informacji o ocenie lub 2 tygodni od nieobecności na zajęciach, na których test pisała grupa, a student był nieobecny. Jeśli nieobecność nie została usprawiedliwiona student otrzymuje ocenę niedostateczną i przysługuje mu 1-krotna poprawa.
Suma ocen z testów w semestrze musi wynieść co najmniej 60%.
3. Oddanie/przesłanie prac pisemnych i ich ewentualne poprawienie
4. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest uzyskanie zaliczeń od wszystkich prowadzących przedmiot na danym roku studiów za oba semestry lub za jeden (w przypadku, gdy semestr kończy cykl).
Literatura
• podręcznik do nauki na poziomie A2 zaproponowany przez prowadzącego
• podręcznik z ćwiczeniami gramatycznymi na poziomie A2 zaproponowany przez prowadzącego
• dodatkowe materiały z innych podręczników, prasy i Internetu oraz materiały własne prowadzącego
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: