Wybrane metody i techniki ilościowych i jakościowych badań 08-SODU-WMT
Wprowadzenie. Wybór problemu badawczego.
Konceptualizacja. Desk reaserch oraz lista problemów szczegółowych.
Operacjonalizacja 1. Wybór procedur, metod i technik badawczych.
Operacjonalizacja 2. Dobór próby w badaniach ilościowych i jakościowych.
Schemat budowy oferty badań marketingowych.
Narzędzia badawcze 1. Konstrukcja narzędzi badawczych oraz tworzenie instrukcji kodowej.
Narzędzia badawcze 2. Badania pilotażowe. Fieldwork raport.
Bazy danych. Reguły kodowania, tworzenie baz danych z badań ilościowych i opracowanie materiału uzyskanego z realizacji badań jakościowych.
Analiza zebranego materiału. Analiza deskryptywna. Wskaźniki zbiorcze. Testowanie hipotez. Opis statystyczny a interpretacja socjologiczna.
Reguły tworzenia ekspertyz. Wnioskowanie na podstawie wyników ilościowych i jakościowych badań empirycznych.
Raport. Zasady konstruowania raportu. Zasady edycji tekstu. spis treści, sposoby prezentowania tabel i wykresów, załączniki.
Zakończenie. Ocena raportów.
Literatura
A.N. Oppenheim, Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw, Poznań 2004
E. Babbie, Badania społeczne w praktyce. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2003.
G. Babiński, Metodologia a rzeczywistość społeczna. Dylematy badań etnicznych, Kraków 2004.
D. Maison, zogniskowane wywiady grupowe. Jakościowa metoda badań marketingowych, Warszawa 2001.]
K. Konecki, Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, Warszawa 2000
J. Lisek-Michalska, P. Daniłowicz, Zogniskowany wywiad grupowy. Studia nad metodą, Łodź 2004.
Ch. Frankfort-Nachmias, D. Nachmias, Metody badawcze w naukach społecznych. Zysk i Ska Wydawnictwo, Poznań 2001
R. Mayntz, K. Holm, P. Hubner, Wprowadzenie do metod socjologii empirycznej. PWN, Warszawa 1985
M. Malikowski, M. Niezgoda, Badania empiryczne w socjologii, T.II Tyczyn 1997,
P.B. Sztabiński, F. Sztabiński, Z. Sawiński, Nowe metody, nowe podejścia badawcze w naukach społecznych, IFIS PAN, Warszawa 2004
A. Sułek, Eksperyment w badaniach społecznych, Warszawa 1979.
A. Sułek (oprac.), Metody analizy socjologicznej. IS UW, Warszawa 1986
A. Sułek, Logika analizy socjologicznej, wybór tekstów, Warszawa 1979,
A. Sułek, K. Nowak, A. Wyka Poza granicami socjologii ankietowej, Warszawa 1989.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: