Diagnozowanie potrzeb kadrowych instytucji i rekrutacja pracowników 08-SODU-DPK
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Symbol
efektów
kształcenia* Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów Socjologia
PGR_01 Zna podstawowe pojęcia z diagnozowania sposobu funkcjonowania człowieka w grupie K2_W05; K_W06; K_W19 K2_K05; K2_K09; K_ U01; K_ U03; K_U07; K_K01; K_K03; K_K12
PGR_02 Ma wiedzę o przyczynach i przebiegu i skutkach procesów grupowych i zachowań ludzi K2_W05; K_W06; K_W19 K2_K05; K2_K09; K_ U01; K_ U03; K_U07; K_K01; K_K03; K_K12
PGR_03 Opisuje funkcjonowanie ludzi w otoczeniu społecznym wykorzystując teorie i kategorie psychologii i socjologii K2_W05; K_W06; K_W19 K2_K05; K2_K09; K_ U01; K_ U03; K_U07; K_K01; K_K03; K_K12
PGR_04 Umie korzystać ze źródeł zastanych i pozyskiwać dane (informacje) zwłaszcza o kandydatach do instytucji K2_W05; K_W06; K_W19 K2_K05; K2_K09; K_ U01; K_ U03; K_U07; K_K01; K_K03; K_K12
PGR_05 Dobiera i argumentuje postawione tezy dotyczące diagnozy sytuacji kadrowej K2_W05; K_W06; K_W19 K2_K05; K2_K09; K_ U01; K_ U03; K_U07; K_K01; K_K03; K_K12
PGR_06 Współpracuje w zespole, umie go stworzyć ale i dostosować się do wymogów zespołu zastanego K2_W05; K_W06; K_W19 K2_K05; K2_K09; K_ U01; K_ U03; K_U07; K_K01; K_K03; K_K12
* kod modułu kształcenia, np. MIS_01 (MIS-kod modułu Mikrosocjologia w USOS); jeśli przedmiot jeszcze nie ma kodu, proszę wpisać EK_01
# efekty kształcenia dla kierunku studiów (np. K_W01, K_U01, ..)
W – wiedza; U – umiejętności; K – kompetencje społeczne (wyszczególnione tylko w symbolach kierunkowych efektów kształcenia)
01, 02… – numer efektu kształcenia
UWAGA! Zaleca się, aby, w zależności od modułu, liczba efektów kształcenia zawierała się w przedziale: 5-10.
Kryteria oceniania
Nazwa modułu (przedmiotu): Diagnozowanie potrzeb kadrowych
Symbol efektu kształcenia dla modułu * Symbol treści kształcenia realizowanych w trakcie zajęć# Sposoby prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych efektów kształcenia Metody oceniania stopnia osiągnięcia założonego efektu kształcenia&
PGR_01 K2_W05; K_W06; K_W19 K2_K05; K2_K09; K_ U01; K_ U03; K_U07; K_K01; K_K03; K_K12 konwersatorium, dyskusja, praca w małych grupach
F – kolokwium pisemne: pytania otwarte
PGR_02 K2_W05; K_W06; K_W19 K2_K05; K2_K09; K_ U01; K_ U03; K_U07; K_K01; K_K03; K_K12 konwersatorium, dyskusja, praca w małych grupach
F – kolokwium pisemne: pytania otwarte
PGR_03 K2_W05; K_W06; K_W19 K2_K05; K2_K09; K_ U01; K_ U03; K_U07; K_K01; K_K03; K_K12 konwersatorium, dyskusja, praca w małych grupach
F – kolokwium pisemne: pytania otwarte
PGR _04 K2_W05; K_W06; K_W19 K2_K05; K2_K09; K_ U01; K_ U03; K_U07; K_K01; K_K03; K_K12 konwersatorium, dyskusja, praca w małych grupach
F – kolokwium pisemne: pytania otwarte
PGR _05 K2_W05; K_W06; K_W19 K2_K05; K2_K09; K_ U01; K_ U03; K_U07; K_K01; K_K03; K_K12 konwersatorium, dyskusja, praca w małych grupach
F – kolokwium pisemne: pytania otwarte
PGR _06 K2_W05; K_W06; K_W19 K2_K05; K2_K09; K_ U01; K_ U03; K_U07; K_K01; K_K03; K_K12 konwersatorium, dyskusja, praca w małych grupach
F – kolokwium pisemne: pytania otwarte
* np. MIS_01 – kod modułu kształcenia wg tabeli w pkt. II 3 i w pkt. II 4
# np. TK_01 – symbol treści kształcenia wg tabeli w pkt. II 4
& Proszę uwzględnić zarówno oceny formujące(F) jak i podsumowujące(P)
5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Parzęcki R. (2004). Plany edukacyjno-zawodowe młodzieży w stadium eksploracji. Toruń: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
Paszkowska A. (2002). Warsztat pracy europejskiego doradcy kariery zawodowej. Warszawa; KOWEZiU.
Paszkowska A., Tarkowska M. (2004). Metody pracy z grupą w poradnictwie zawodowym. Warszawa: KOWEZiU.
Tarkowska M. (2006). Rozmowa doradcza - wspólne poszukiwanie
rozwiązań. Warszawa: Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej.
Skarzyński M. (2005). Doradca kariery. Białystok: Wyższa Szkoła Administracji Publicznej.
Śmigielska M. red. (2006). Edukacja zawodoznawcza i projakościowa w szkole. Wrocław: Wydział Ekonomiczny Uniwersytetu Opolskiego i Centrum Edukacji Nauczycielskiej Uniwersytetu Wrocławskiego.
Witkowski T. (red)., Nowoczesne metody doboru i oceny personelu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2000.
Zając cz., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wyższa Szkoła Bankowa, Wrocław 2007.
Zieniewicz K., Współczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2003.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: