Wprowadzenie do modułu: Innowacje społeczne 08-SODL-WIS
1. Przeobrażenia socjologii wobec specyfiki i potrzeb współczesnych społeczeństw zachodnich
2. Obiektywność/subiektywność wiedzy o życiu społecznym w kontekście jej nowych źródeł
3. Medialne i technologiczne wymiary konstruowania ponowoczesnego porządku społecznego
4. Ukryte zasoby innowacji: partycypacja jako narzędzie zmiany społecznej
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
1. Ma świadomość związku między kształtem współczesnych badań socjologicznych a ponowoczesnym życiem społecznym
2. Definiuje wybrane uwarunkowania współczesnych przemian socjologii
3. Wskazuje na wybrane obszary zmian w teorii i praktyce badawczej współczesnej socjologii
4. Posiada wiedzę na temat praktycznego zastosowania współczesnych form analiz socjologicznych
5. Współpracuje w zespole
6. Potrafi przygotować krótką pracę pisemną w oparciu o samodzielną interpretację wybranego problemu
Kryteria oceniania
Krótka praca pisemna, prezentacja wybranego pojęcia związanego z innowacjami społecznymi (lista pojęć dostarczana przez prowadzącego). Prezentacja może być w formie elektronicznej lub materialnej i powinna być dostarczana do prowadzącego w formie i terminie ustalonym później.
Student/ka może opuścić 1 zajęcia w kursie. Kolejna nieobecność to konieczność odrabiania. Więcej jak 2 nieobecności (poza wyjątkowymi, rozpatrywanymi indywidualnie przypadkami) oznaczają brak możliwości zaliczenia przedmiotu.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Abriszewski K., Poznanie, zbiorowość, polityka. Analiza teorii aktora-sieci Bruno Latoura. Universitas, Kraków 2008
Jenkins H., Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów. WAiP, Warszawa 2006
Lash S., Lury C., Globalny przemysł kulturowy. Medializacja rzeczy. Kraków, WUJ 2010
Thackara J., Na grzbiecie fali. O projektowaniu w złożonym świecie. Academica, Warszawa 2010
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: