Jakościowe badania rynkowe 08-SODL-JBR
1. Jakościowe badania rynkowe - wprowadzenie
2. Wykorzystanie wywiadów (IDI, diady i triady, FGI) w badaniach rynkowych
3. Techniki projekcyjne i ich rola w badaniach rynkowych.
4. Badania popytu. Segmentacja, wybór rynku docelowego, pozycjonowanie.
5. Badania projektów i koncepcji (produkt, marka, reklama, media).
6. Rodzaje testów w badaniach rynkowych.
7. Badania reklamy
8. Analiza wyników badań jakościowych i sposób ich prezentacji. Raport z badań.
9. Neuromarketing.
10. Marketing sensoryczny.
11. Marketing emocjonalny.
12. Marketing doświadczeń.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
zna najważniejsze metody jakościowe wykorzystywane w badaniach rynkowych
wskazuje najnowsze tendencje w jakościowych badaniach rynkowych
planuje jakościowe badania rynkowe
buduje narzędzia badawcze wykorzystywane w badaniach rynkowych
przeprowadza jakościowe badania rynkowe
analizuje i interpretuje uzyskane w badaniach dane
Kryteria oceniania
Ocena na podstawie przygotowanego projektu badań.
Literatura
• Churchill G.A. (2002). Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
• Dziewanowska K., Kacprzak A. (2013). Marketing doświadczeń. Warszawa: PWN.
• Hultén B., Broweus N., van Dijk M. (2011). Marketing sensoryczny. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
• Kaczmarek M., Olejnik I., Springer A. (2013). Badania jakościowe - metody i zastosowania. Warszawa: CeDeWu.
• Kotler P. (2005). Marketing. Poznań: Rebis.
• Kramer J. (red.). (1994). Badania marketingowe i rynkowe. Warszawa.
• Maison, D., 2001, Zogniskowane wywiady grupowe. Jakościowa metoda badań marketingowych, PWN, Warszawa.
• Maison D. (2010). Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta. PWN: Warszawa.
• Maison D., Noga-Bogomilski A. (2007). Badania marketingowe. Od teorii do praktyki. Gdańsk: GWP.
• Makarenko V. (2008). Tajne służby kapitalizmu. Kraków: Znak.
• Mazurek-Łopacińska K. (1997). Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej. Wrocław: Wyd. AE we Wrocławiu.
• Mazurek-Łopacińska K. (red.). (1999). Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań. Wrocław: Wyd. AE we Wrocławiu.
• Nikodemska-Wołowik A. (2008). Klucz do zrozumienia nabywcy – jakościowe badania marketingowe. Warszawa: Grupa Verde.
• seria Marketing bez tajemnic PWE.
• Skowronek I. (2014). Zmysły dla zysku. Marketing sensoryczny w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo Poltext.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: