Performance in Contemporary Multicultural World 08-PIE-CMW
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Student/ka po udanym ukończeniu kursu ma rozszerzoną wiedzę o miejscu i znaczeniu performatyki w kontekcie kulturoznawczym, zna podstawową terminologię performatyki.
Ma rozszerzoną wiedzę o powiązaniach performatyki z antropologi, socjologią, kulturoznawstwem, wiedzą o sztuce, politologią.
Posiada zdolność do krytycznej analizy performansów kulturowych.
Kryteria oceniania
Udział w dyskusjach, esej.
Praktyki zawodowe
Nie.
Literatura
Carlson, Marvin, Performance: A Critical Introduction. London-New York 1996.
Goffman, Erving, The Presentation of Self in Everyday Life. New York 1959 and other editions.
McKenzie, Jon, Perform or Else: from discipline to performance. London, New York 2001.
Schechner, Richard, Performance Studies. An Introduction. London, New York 2003.
Website of Performance Studies International: http://psi-web.org
Morin, Edgar, The Cinema, or the Imaginary Man. Minneapolis 2005.
Welsch, Wolfgang, Sport – Viewed Aesthetically, and even as Art. In: Proceedings of the XIV International Congress of Aesthetics in Ljubljana. Ljubljana 1999. Also in: “Kunstforum International” Bd. 169 (2004).1973.
Caroline Evans, Fashion at the Edge. New Haven and London, 2007.
Radical Street Performance. An International Anthology. Ed. By Jan Cohen-Cruz. London, New York 1998.
De Wend Fenton, R. and Neal, L., The Turning World. Stories from the London Festival of Theatre. London 2005.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: