Comic Book Cultures 08-PIE-CBC
1. Defining Comic Book Culture
2. Comic Book Store as a Theme for Cultural Studies
3. Designing “Death of Superman” – comic books as an industry
4. Comic City – graphic storytelling and theorizing the city’s space
5. Comics and/as pornography
6. Feminism in Comics. Lois Lane, Wonder Woman and women audience
7. Comic’s colonialism and representations of minorities – from TinTin to X-Men
8. Black Panthers of Comics – black people and graphic images
9. Social Avengers? Superheroes in politics
10. Graphic propaganda and post-9/11 narration – many lives of Captain America
11. „British Invasion” – new perspectives of popular comics
12. Drawing France – between isolation and inspiration
13. Comic’s Journalism – Joe Sacco’s critical perception
14. Graphic „self” – comic book as an autobiography
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
K_W01
teoretyczne koncepcje kultury, którą stosuje w perspektywie interdyscyplinarnej
K_W02
terminologię oraz koncepcje, dotyczące relacji i procesów zachodzących w kulturze, którą potrafi zastosować do opisu praktyk kulturowych
K_W06
zmiany zachodzące we współczesnym życiu kulturalnym oraz narzędzia terminologiczne i koncepcyjne, niezbędne do rozpoznawania, analizowania i interpretowania nowych praktyk kulturowych
K_U01
integrować, krytycznie interpretować i twórczo wykorzystywać ujęcia teoretyczne i podejścia badawcze właściwe dla kulturoznawstwa w nietypowych sytuacjach profesjonalnych
K_U02
określa
znaczenia, oddziaływanie społeczne i miejsce wytworów kultury w procesie historyczno-kulturowym, posługując się odpowiednimi metodami analizy i interpretacji
K_K01
pogłębiania kompetencji kulturowych współczesnego człowieka w warunkach komunikacji międzykulturowej, spotkania różnych tradycji i sposobów życia
K_K02
wykazywania się aktywnością i inicjatywą w rozwiązywaniu problemów, wynikających ze zmian w kulturze najnowszej
Kryteria oceniania
Forma zaliczenia: egzamin ustny
5.0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Praktyki zawodowe
-
Literatura
1.Captain America and the Nationalist Superhero: Metaphors, Narratives and Geopolitics: Jason Dittmer
2.Comic Book Culture: Fanboys and True Believers: Matthew Pustz
3.Comic Book Nation: The Transformation of Youth Culture in America: Bradford W. Wright
4.Comics and the City: Urban Space in Print, Picture and Sequence: ed. by John Ahrens and Arno Meteling
5.Comics versus Art: Bart Beaty
6.Critical Approaches to Comics: Theories and Methods: ed. by Matthew J. Smith and Randy Duncan
7.Demanding Respect: The Evolution of American Comic Book: Paul Lopes
8.Drawing France: French comics and the Republic: Joel E. Vessels
9.Men of Tomorrow: Geeks, Gangsters and the Birth of the Comic Book: Gerard Jones
10.Multicultural Comics: From Zap to Blue Beetle: ed. by Frederick Luis Aldama
11.Reading Comics: How Graphic Novels Work and What They Mean: Douglas Wolk
12.Super Black: American Pop Culture and Black Superheroes: Adilifu Nama
13.The Power of Comics: History, Form and Culture: Randy Duncan, Matthew J. Smith
14.Twelve-Cent Archie: Bart Beaty
15.War, Politics and Superheroes: Ethics and Propaganda in Comics and Film: Marc diPaolo
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: