Psychology of intimate and close relationships 08-PICR
Podstawowym celem kursu jest przekazanie studentom podstawowej i najnowszej wiedzy z zakresu psychologii związków intymnych i bliskich.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
PICR_01 Lista i wyjaśnienie: a) kryteria, które określają bliski i intymny związek, b) rodzaje bliskich i intymnych związków oraz ich cechy charakterystyczne; c) etapy rozwoju stosunków
PICR _02 Określenie znaczenia bliskiego i intymnego związku z fizycznym zdrowiem psychicznym.
PICR _03 Wskazanie i scharakteryzowanie aspektów i procesów w bliskich i intymnych relacjach, a także ich aspektów jakościowych.
PICR_04 Zrozumienie i podkreślenie roli czynników genetycznych, środowiskowych i indywidualnych w bliskich i intymnych relacjach.
PICR _05 Zidentyfikuj czynniki zagrażające bliskim i intymnym związkom.
PICR _06 Wykorzystanie w sposób refleksyjny i krytyczny pojęć o różnym podłożu teoretycznym.
PICR_07 Zna i stosuje wybrane metody i techniki badawcze oraz jest świadoma etycznych aspektów badań w dziedzinie bliskich i intymnych związków.
PICR_08 Zna podstawowe zasady i techniki stosowane w terapii parami .
PICR_09 Napisz pracę naukową wykorzystując źródła literatury w języku angielskim i/lub innych językach obcych.
PICR _10 Potrafi pracować w zespole przygotowując pracę naukową.
PICR_11 Potrafi dokonać refleksji na temat bliskich i intymnych relacji oraz odróżnić wiedzę zdroworozsądkową od wiedzy naukowej.
Kryteria oceniania
Ocena formatywna: dyskusja podczas zajęć; rozwiązywanie zadań w małych grupach podczas zajęć; sprawdzanie umiejętności podczas pisania pracy naukowej; dyskusja i ocena pracy; obserwacja podczas zajęć
Podsumowanie: końcowy egzamin pisemny
Kryteria oceny
5 - doskonała wiedza, umiejętności oraz kompetencje osobiste i społeczne
4.5 - bardzo dobra wiedza, umiejętności oraz kompetencje osobiste i społeczne
4.0 - dobra wiedza, umiejętności oraz kompetencje osobiste i społeczne
3.5 - zadowalająca wiedza, umiejętności oraz kompetencje osobiste i społeczne, ale ze znacznymi brakami
3.0 - zadowalająca wiedza, umiejętności oraz kompetencje osobiste i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 - niezadowalająca wiedza, umiejętności oraz kompetencje osobiste i społeczne
Praktyki zawodowe
Not applicable
Literatura
Literatura zalecana:
1) Bradbury, T. N., & Karney, B. R. (2010). Intimate relationships. New York Londyn: W. W. Norton & Company.
2) Laursen, B., & Collins, W. A. (2012). Relationships pathways: from adolescence to young adulthood. California: SAGE Publications, Inc.
3) Vangelisti, A. L., & Perlman, D. (2006). The Cambridge handbook of personal relationships. New York: Cambridge University Press.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: