Metody i techniki badań socjologicznych cz.2 08-PCDL-MTB2
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z ilościowymi i jakościowymi metodami i technikami badań socjologicznych. Przedmiot ma dać podstawy teoretyczne do identyfikacji, gromadzenia, analizy i interpretacji danych w badaniach empirycznych. Student uzyskuje umiejętność rozumienia pojęć wypracowanych na gruncie badań społecznych, poznaje podstawowe procedury przygotowania i realizacji badań oraz zasady stosowania metod i technik badań ilościowych i jakościowych w praktyce badawczej.
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
Literatura obowiązkowa:
Franfort-Nachmias Ch., Nachmais D., Metody badawcze w naukach społecznych, Warszawa 2001.
Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2003.
Mayntz R., Holm K., Hubner P., Wprowadzenie do metod socjologii empirycznej, Warszawa 1985.
Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 2005.
Babiński G., Wybrane zagadnienia z metodologii socjologicznych badań empirycznych, Kraków 1980.
Malikowski M., Niezgoda M.(oprac.), Badania empiryczne w socjologii. Wybór tekstów, Tyczyn 1997.
Literatura uzupełniająca:
Nowak S.(red.), Metody badań socjologicznych, Warszawa 1965.
Nowak S., Metodologia badań socjologicznych, Warszawa 1970.
Oppenheim A.N., Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw, Poznań 2004.
Lutyński J., Metody badań społecznych. Wybrane zagadnienia, Łódź 2994.
Sawiński Z., Sztabiński P., Sztabiński F., Podręcznik ankietera, Warszawa 2000.
Sztabiński F., Ankieta pocztowa i wywiad kwestionariuszowy, Warszawa 1997.
Silverman D., Prowadzenie badań jakościowych, Warszawa 2009.
Silverman D., Interpretacja danych jakościowych. Metody analizy rozmowy, tekstu i interakcji, Warszawa 2009.
Konecki K., Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, Warszawa 2000.
Hammersley M., Atkinson P., Metody badań terenowych, Poznań 2000.
Maison D., Zogniskowane wywiady grupowe. Jakościowa metoda badań marketingowych, Warszawa 2001.
Denzin N., Lincoln Y., Metody badań jakościowych, t.1-2, Warszawa 2009.
Włodarek J., Ziółkowski M., Metoda biograficzna w socjologii, Warszawa-Poznań 1990.
Miles M., Huberman A.M, Analiza danych jakościowych, Białystok 2000.
Nikodemska-Wołowik A., Jakościowe badania marketingowe, Warszawa 1999.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: