Teorie mediów 08-KUDU-TEM
1. Ile kulturoznawstwa w medioznawstwie?
2. Współczesna kultura multimedialna a widmo szkoły frankfurckiej
3. Rewizja brytyjskiej szkoły studiów kulturowych
4. Johna Fiske i współczesne kultury popularne
5. Kultura medialna jako kultura partycypacji – nowe ujęcia
6. Fetyszyzacja transmedialności – warsztaty
7. Czy współczesna kultura medialna potrzebuje pojęcia gatunku?
8. Widownie telewizyjne i post-telewizyjne na gruncie studiów kulturowych
9. „Płciowość” przekazu medialnego
10. Dyskursy rasowe i etniczne w kontekście badań nad mediami
11. Medializacja rzeczy i urzeczowienie mediów
12. Nowa historia kina i nowe historie mediów
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
K_W01
teoretyczne koncepcje kultury, którą stosuje w perspektywie interdyscyplinarnej
K_W02
terminologię oraz koncepcje, dotyczące relacji i procesów zachodzących w kulturze, którą potrafi zastosować do opisu praktyk kulturowych
K_W06
zmiany zachodzące we współczesnym życiu kulturalnym oraz narzędzia terminologiczne i koncepcyjne, niezbędne do rozpoznawania, analizowania i interpretowania nowych praktyk kulturowych
K_U01
integrować, krytycznie interpretować i twórczo wykorzystywać ujęcia teoretyczne i podejścia badawcze właściwe dla kulturoznawstwa w nietypowych sytuacjach profesjonalnych
K_U02
określa
znaczenia, oddziaływanie społeczne i miejsce wytworów kultury w procesie historyczno-kulturowym, posługując się odpowiednimi metodami analizy i interpretacji
K_K01
pogłębiania kompetencji kulturowych współczesnego człowieka w warunkach komunikacji międzykulturowej, spotkania różnych tradycji i sposobów życia
K_K02
wykazywania się aktywnością i inicjatywą w rozwiązywaniu problemów, wynikających ze zmian w kulturze najnowszej
Kryteria oceniania
Forma zaliczenia: egzamin pisemny
5.0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Praktyki zawodowe
-
Literatura
1. Magdalena Kamińska, Memosfera. Wprowadzenie do cyberkulturoznawstwa, Poznań 2017
2. Mirosław Filiciak, Media. Wersja Beta, Gdańsk 2013
3. Wiesław Godzic, Telewizja jako kultura, Kraków 2002
4. Karolina Sikorska, Kobiece gatunki telewizyjne, Toruń 2018
5. John Fiske, Zrozumieć kulturą popularną, Kraków 2010
6. Marcin Adamczak, Globalne Hollywood, Gdańsk 2010
7. Andrzej Gwóźdż, O pewnym możliwym aliansie, czyli w stronę medioznawstwa jako kulturoznawstwa, "Kultura Współczesna" 2008 nr 2
8. Scott Lash, Celia Lury, Globalne przemysły kulturowe, Kraków 2011
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: