Procesy kulturowe - case studies 08-KUDU-PKC
Zajęcia polegają na samodzielnym przygotowaniu i realizacji projektów. W pierwszej części student zapoznaje się z podstawową literaturą dotyczącą problematyki zajęć (kulturowa determinacja nauki). W drugiej opracowuje i przedstawia konspekt, dobiera literaturę i przygotowuje projekt. Trzecia część stanowi prezentację projektów i dyskusję.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
(1) zna i rozumie teoretyczne koncepcje kultury, którą stosuje w perspektywie interdyscyplinarnej;
(2) zna i rozumie terminologię oraz koncepcje dotyczące relacji i procesów zachodzących w nauce jako sferze kultury;
(3) potrafi integrować, krytycznie interpretować i twórczo wykorzystywać ujęcia teoretyczne i podejścia badawcze właściwe dla kulturoznawstwa w celu analizy procesów zachodzących w nauce;
(4) potrafi określać znaczenia, oddziaływanie społeczne i miejsce wybranych procesów i problemów nauki (jako wytworu kultury) w procesie historyczno-kulturowym, posługując się odpowiednimi metodami analizy i interpretacji
Kryteria oceniania
zaliczenie: przygotowanie i realizacja projektu, aktywność podczas zajęć
Literatura
Banaszak G., Kmita J. (1991). Społeczno-regulacyjna koncepcja kultury. Warszawa: Wydawnictwo Instytut Kultury
Kuhn Th. (1968). Struktura rewolucji naukowych, tłum. H. Ostromięcka, S. Amsterdamski, Warszawa.
Fleck, L. (2007). Style myślowe i fakty. Artykuły i świadectwa, red.S. Werner, C. Zittel, F. Schwarz, Warszawa:
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: