Media lab 08-KUDU-MEL
1. Idea medialabu i jego miejsce w kulturze współczesnej
2. Kompetencje medialne oraz idea współpracy
3. Medialaby w na świecie
4. Medialaby w Polsce
5. Podstawowy dostęp do kultury poprzez oprogramowanie i programowanie-użytkowanie jako podstawowa kompetencja medialna
6. Przygotowanie projektu
7. Przygotowanie projektu i dyskusja w grupach nad projektem
8. Dyskusja podsumowująca ideę i praktykę medialabu
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
- specyfikę metodologiczną oraz aktualne kierunki w badaniach historyczno-kulturowych
- ogólną problematykę (obejmującą terminologię, teorie i metodologię) z zakresu wiedzy o mediach, którą potrafi twórczo wykorzystywać i samodzielnie aktualizować
- samodzielnie przeprowadzać badania nad sformułowanym przez siebie problemem na etapach: doboru metod i narzędzi badawczych oraz opracowania i prezentacji wyników
- twórczo wykorzystywać nowe technologie audiowizualne i multimedia w innowacyjnych projektach kulturalnych
-aktywnego przyczyniania się do rozwoju nowych form komunikacji kulturowej (w tym medialnej), niezbędnych do realizacji twórczych projektów kulturalnych
-aktywnego rozwijania własnych kompetencji profesjonalnych i korzystania z różnych form podnoszenia kwalifikacji w formalnym i pozaformalnym systemie kształcenia oraz w życiu zawodowym
Kryteria oceniania
Na formę zaliczenia przedmiotu składają się regularna
obecność na zajęciach oraz aktywność: lektura tekstów, dyskusja nad nimi oraz nad fenomenami przedstawianymi na wykładzie oraz realizowanie projektu. c) Ze względu na to, że są to zajęcia laboratoryjne, to oceniane będzie przede wszystkim Państwa zaangażowanie w realizacji projektu, za mniej zaś istotny należy uznać jego końcowy efekt (w rozumieniu dopasowania się do z góry założonego wzorca). Wynika to z tego, że istotą medialabu jest w większym stopniu krytyczna refleksja na formami indywidualnego i kolektywnego wykorzystania mediów technicznych i praktyczne podejście eksperymentalne niż realizacja z góry wyznaczonego celu zgodnie z zadanym wzorcem. Dodatkowo oceniana będzie także zdolność współpracy.
Dopuszczalne są maksymalnie dwie nieusprawiedliwione nieobecności. Każde dodatkowe nieobecności będzie
trzeba odrobić w formie uzgodnionej z prowadzącym
Literatura
Medialab. Instrukcja obsługi, red. (M. Filiciak, A. Tarkowski, A. Jałosińska), Chrzelice 2011.
Ręce ubrudzone kodem. Dziś ideologia to dane mówi Alexander R. Galloway w rozmowie z Mateuszem Halawą, Kultura Popularna, 4/2008.
A.R. Galloway, Język chce, żeby go nie dostrzegać, Kultura Popularna, 4/2008.
R. Ilnicki, Od programu komputerowego do kultury jako programu. Perspektywa studiów nad oprogramowaniem (software studies), Media, Kultura, Społeczeństwo, Numer 1 (6) (2011) s. 164, 27-39.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: