Media w analizie kulturowej 08-KUDU-MAK
1. Wstęp do kulturoznawczego medioznawstwa
2. Szkoła frankfurcka a badania kultury masowej
3. Specyfika brytyjskiej szkoły studiów kulturowych
4. Badanie widowni telewizyjnej na gruncie studiów kulturowych
5. Feminizm a kwestia „płciowości” przekazu medialnego
6. Dyskursy rasowe i etniczne w kontekście badań nad telewizją
7. Nowa historia kina jako badanie kultury filmowej
8. Komiks kontra Sztuka – zwrot kulturowy w badaniach opowieści graficznych
9. Ekonomia kultury i mediów w kontekście studiów kulturowych
10. Media mobilne w kontekście studiów kulturowych
11. Zwrot językowy w studiach kulturowych
12. Paradygmat postmodernistyczny
13. Definiowanie kulturowej (cyber)przestrzeni miejskiej
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2018/SL: |
Efekty kształcenia
K_W01
teoretyczne koncepcje kultury, którą stosuje w perspektywie interdyscyplinarnej
K_W02
terminologię oraz koncepcje, dotyczące relacji i procesów zachodzących w kulturze, którą potrafi zastosować do opisu praktyk kulturowych
K_W06
zmiany zachodzące we współczesnym życiu kulturalnym oraz narzędzia terminologiczne i koncepcyjne, niezbędne do rozpoznawania, analizowania i interpretowania nowych praktyk kulturowych
K_U01
integrować, krytycznie interpretować i twórczo wykorzystywać ujęcia teoretyczne i podejścia badawcze właściwe dla kulturoznawstwa w nietypowych sytuacjach profesjonalnych
K_U02
określa
znaczenia, oddziaływanie społeczne i miejsce wytworów kultury w procesie historyczno-kulturowym, posługując się odpowiednimi metodami analizy i interpretacji
K_K01
pogłębiania kompetencji kulturowych współczesnego człowieka w warunkach komunikacji międzykulturowej, spotkania różnych tradycji i sposobów życia
K_K02
wykazywania się aktywnością i inicjatywą w rozwiązywaniu problemów, wynikających ze zmian w kulturze najnowszej
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny
5.0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Praktyki zawodowe
-
Literatura
J. Fiske, " Brytyjskie studia kulturowe", [w:] "Teledyskursy", Wydawnictwo Schumacher 1998
J. Fiske, "Zrozumieć kulturę popularną", Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 2010
W. Godzic, "Telewizja jako kultura", Wydawnictwo Rabid 2002
S. Hall, "Kodowanie i dekodowanie", "Przekazy i Opinie", 47‑48(1‑2)
T. Modleski, "Opera mydlana", "Dialog", 5-6
S. Neale, "Męskość jako spektakl", Wydawnictwo Rabid 2001
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: