Performances in public spaces 08-KUDU-MA-PPS
Prezentacja różnych podejść do koncepcji „przestrzeni publicznej”
Miejsca performansów - od publicznego do prywatnego
Miejsca performansów - od publicznego do prywatnego (iz powrotem)
Na zewnątrz budynku - dlaczego i po co?
Teatr uliczny - odzyskanie publicznego charakteru ulicy.
Od teatru ulicznego do teatru w przestrzeni publicznej.
Występ jako akt publiczny.
Wykonywanie demokracji - polski teatr w przestrzeniach innych niż teatralne.
Przewrotny potencjał działania w miejscach publicznych.
Przewrotny potencjał działania w miejscach publicznych.
Współczesne praktyki - między praktykami wywrotowymi a normatywnymi.
Współczesne praktyki - między praktykami wywrotowymi a normatywnymi.
Street Arts - wpływ wyników na rozwój miast.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
jest w stanie zrozumieć zmiany postrzegania czym jest „przestrzeń publiczna” i znaczenie wykorzystania przestrzeni publicznej jako obszaru działania.
umie umieszczać różne przedstawienia w miejscach publicznych w kontekście kulturowym, społecznym i politycznym.
potrafi analizować różne performanse w przestrzeni publicznej jako akty subwersywne lub normatywizujące.
zna historię wykorzystania przestrzeni publicznych jako miejsca dyscypliny lub kontestacji.
ma umiejętność pisania o performansach w przestrzeni publicznej.
Kryteria oceniania
Egzamin ustny.
Oczekuje się że student będzie potrafił zanalizować współczesne performanse kulturowe w przestrzeniach publicznych, potrafił podać przykłady performansów subwersywnych i normalizujących. Będzie w stanie przywołać koncepcje dotyczące przemian postrzegania przestrzeni publicznej.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Richard Schechner, Public Domain. New York 1969, pp. 157-180, 201-228.
Hannah Arendt, Human Condition (fragments)
Radical Street Performance (ed. Jan Cohen-Cruz). New York - London 1998, pp.1-13, 74-86, 119-125, 150-160, 179-185, 196-208, 271-289.
Chantal Mouffe, The Return of the Political. London, New York 2005, 1-8.
Art in the Urban Space: Contemporary Creation as a Tool. Paris 2009, 4-8, 15-24.
David Wiles, A Short History of Western Performance Space. Cambridge 2003, 92-131.
Andy Hewitt, Privatizing the Public: Three retorics of art's public good in 'Third Way' Cultural Policy. "Art &the Public Sphere', vol. 1, 2011.
Janelle Reinelt, Rethinking the Public Sphere for a Global Age. "Performance Research", vol. 16, 2011.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: