Media and Culture 08-KUDU-MA-MCE
1. Media Studies as a Cultural Studies: An Introduction
2. Towards a theory of a mechanical reproduction in culture
3. Defining the culture industry by Max Horkheimer and Theodor Adorno
4. Media and Myth: a Roland Barthes’ approach
5. Medium is the message – the re-vision of Marshall Mcluhlan
6. Media as a spectacle. Guy Debord’s definition of a spectacle
7. Re-defining the base and the superstructure. Marxist cultural theory by Raymond Williams
8. British Cultural Studies I – cultural encoding/decoding
9. British Cultural Studies II – watching a television audience with Ien Ang
10. What is the virtual pleasure? Politics of representation
11. The revolution of simulacra – postmodern turn in media studies
12. Media in the logic of late capitalism. Reading Fredric Jameson
13. New language of new media. The digital turn of Lev Manovich
14. Convergence rises. Henry Jenkins and transmedia strategy
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
K_W01
teoretyczne koncepcje kultury, którą stosuje w perspektywie interdyscyplinarnej
K_W02
terminologię oraz koncepcje, dotyczące relacji i procesów zachodzących w kulturze, którą potrafi zastosować do opisu praktyk kulturowych
K_W06
zmiany zachodzące we współczesnym życiu kulturalnym oraz narzędzia terminologiczne i koncepcyjne, niezbędne do rozpoznawania, analizowania i interpretowania nowych praktyk kulturowych
K_U01
integrować, krytycznie interpretować i twórczo wykorzystywać ujęcia teoretyczne i podejścia badawcze właściwe dla kulturoznawstwa w nietypowych sytuacjach profesjonalnych
K_U02
określa
znaczenia, oddziaływanie społeczne i miejsce wytworów kultury w procesie historyczno-kulturowym, posługując się odpowiednimi metodami analizy i interpretacji
K_K01
pogłębiania kompetencji kulturowych współczesnego człowieka w warunkach komunikacji międzykulturowej, spotkania różnych tradycji i sposobów życia
K_K02
wykazywania się aktywnością i inicjatywą w rozwiązywaniu problemów, wynikających ze zmian w kulturze najnowszej
Kryteria oceniania
Zaliczenie ustne/prezentacja
5.0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Praktyki zawodowe
-
Literatura
1. The Work of Art In The Age of Mechanical Reproduction: Walter Benjamin
2. The Culture Industry: Enlightenment As Mass Deception: Max Horkheimer and Theodor W. Adorno
3. Operation Margarine and Myth Today : Roland Barthes
4. The Medium Is The Message: Marshall Mcluhan
5. The Consumption As Spectacle: Guy Debord
6. Base and Superstructure In Marxist Cultural Theory: Raymond Williams
7. Encoding/Decoding: Stuart Hall
8. On The Politics of Empirical Audience Research: Ien Ang
9. Visual Pleasure and Narrative Cinema: Laura Mulvey
10. The Precession of Simulacra: Jean Baudrillard
11. Postmodernism, Or The Cultural Logic of Late Capitalism: Fredric Jameson
12. Cultural Software: Lev Manovich
13. Searching for the Origami Unicorn: The Matrix and Transmedia Storytelling: Henry Jenkins
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: