Art therapy and community art in intercultural setting 08-KUDU-MA-ART
1. Searching for identity names and narratives
2. Community art it roots and possibilities
3. Community art as inclusion/exclusion
4. What is art therapy- methods
5. Multicultural psychology as a frame of work
6. Open dialogue International setting methodology and philosophy
7. Art therapy with refugee children
8. Cultural genogram, culturogram
9. Art and creativity in proces of hope
10. Between tradition and modernity culture and art of community
11. Art. as a tool of coming out with the information about minority status
12. Multiple trauma and opportunity of art therapy (for refugees)
13. Art. therapy and community art. as a tool of adaptation to the new culture
14. Art and psychotherapy intersectional perspective (double minorities)
15. Exam- presentations of the simulations of art therapy works hops for specific groups of people
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
K_K02 Student ma okazję do wykazania się wyobraźnią, wrażliwością społeczną i krytycyzmem w ocenie procesów i zjawisk kulturowych
K_K03 Student ma umiejętność wyjaśniania istotnych zjawisk w kulturze (konflikty społeczne, etniczne i religijne, przemiany obyczajowe, nowe praktyki kulturowe i nowe formy uczestnictwa w kulturze)
K_W11 Student zna i rozumie specyfikę partycypacji kulturowej we współczesnych i historycznych formach obyczaju, moralności, religii, tożsamości narodowej, migracji, wielokulturowości oraz zna specyficzny dla badań tych sfer aparat teoretyczno-metodologiczny
Kryteria oceniania
prezentacja, w której student wykaże umiejętności analizy i interpretacji zjawisk związanych z arteterapią lub sztuką społecznościową.
Literatura
1. St. Murphy- Shigematsu, Multicultural encounters chapter 4 The Power in a name
2. D. Wyatt, Unsettling the Badlands community art and the governance of place, chapter 1 Location of cultures
3. E. Heather McLean, Cracks in the creative city: The contradictions in community art practice „International Journal of Urban and Regional research” 2014/ 38.6
4. Y. Young Art. therapy handbook, chapter 1 Brief History of Art Therapy
5. M. Strous, Racial Sensitivity and multicultural training chapter 3 Training models
6. -
7. P. Bresba,Telling stories ma king meaning. Art. therapy as a process for refugee children to make sense of their experiences, p.7-21
8. S.A. RIgazio-Di Gilio, A.E. Ivey, K.P. Kunkler-Peck, Cultural genorgam chapter 1
9. Y.M. Lemzoudi, Migration, acculturation process, cultural identity development and art therapy imag ery of adolescent migrants, chapter 3
10. Ch. Doyle, Spirituality and art. therapy, p. 17-28, 70-86
11. D. F. Young, P. Yoon, Ethnic minority clients’ perceptions on significance of race in cross-racial therapy relationships, „Psychotherapy Research” 2011/5, s. 567-582.
12. S. C. Koch, R. Dietrich-Hartwell, Creative art therapies as temporary Home for refugees: insights from literature and practice, „Behavioral Science” 7/2017
13. G. E. Ely, S. Koury, K. Bennet, C. Hartinger, S. Green, T. Nochajski, „I feel like I am finding peace”: Exploring the use of combined art therapy and adapter seeking safety program with refugee suport groups, „Advances in Social Work” 2017/1
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: