Introduction to the Cultural Analysis of Music 08-KUDU-MA-AME
1. Wprowadzenie do kulturowych ujęć muzyki i ich historii
2. Ewolucjonizm w etnomuzykologii
3. Paradygmat dyfuzjonistyczny i krytyka ewolucjonizmu
4. Antropologia muzyki: A. P. Merriam i J. Blacking
5. Kognitywna antropologia muzyki
6. Socjologia muzyki: znaczenie P. Bourdieu i Th. W. Adorno
7. Kulturowa historia muzyki: R. Taruskin
8. Kulturowa analiza repertuarów: europejska muzyka artystyczna
9. Kulturowa analiza repertuarów: formy sztuki muzycznej w Azji
10. Kulturowa analiza repertuarów: muzyka ludowa
11. Kulturowa analiza repertuarów: muzyka popularna
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
1. Absolwent zna i rozumie teoretyczne koncepcje kultury, którą stosuje w perspektywie interdyscyplinarnej
2. Absolwent potrafi określać znaczenia, oddziaływanie społeczne i miejsce wytworów kultury w procesie historyczno-kulturowym, posługując się odpowiednimi metodami analizy i interpretacji
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny i ustny dotyczący zagadnień wykładu
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
A. P. Merriam, Anthropology of Music
J. Blacking, How Musical is Man?
J. T. Titon (ed.), Worlds of Music
R. Taruskin, The Oxford History of Western Music
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: