Intelektualne tradycje Europy 08-KUDU-ITE
j.w.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W efekcie kształcenia student:
- zna teoretyczne koncepcje kultury, którą stosuje w perspektywie interdyscyplinarne;
- potrafi określać znaczenia, oddziaływanie społeczne i miejsce wytworów kultury w procesie historyczno-kulturowym, posługując się odpowiednimi metodami analizy i interpretacji;
- gotów jest do pogłębiania kompetencji kulturowych współczesnego człowieka w warunkach komunikacji międzykulturowej, spotkania różnych tradycji i sposobów życia
Kryteria oceniania
- obecność na zajęciach
- napisanie krótkiego eseju na temat wybranej intelektualnej tradycji Europy
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
- Flis A., Chrześcijaństwo i Europa, NOMOS, Kraków 2001
- Hill R., My Europejczycy, Wydawnictwo J. Santorski & Co., Warszawa 2004
- Hayek F.A., Zgubna pycha rozumu, Arcana, Kraków 2004
- Krasnodębski Z., Upadek idei postępu, PiW, Warszawa 1991
- Kuncewicz P., Legenda Europy, MUZA, Warszawa 2005
- Legutko R., O czasach chytrych i prawdach pozornych, Stalky, Kraków 1999
- Mandeville B., Bajka o pszczołach, PWN, Warszawa 1957,
- Orwell G., Rok 1984, DC, Warszawa 1994
- Weaver R., Idee mają konsekwencje, WPSB, Kraków 1996
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: