Rozwój osobisty i planowanie kariery 08-KUDL-ROP
1) Organizowanie pracy w zespołach, podział ról zespołowych w ujęciu Belbina. Analiza zadania warsztatowego „marshmallow challenge”.
2) Rola temperamentów w tworzeniu zespołów – zalety introwersji – mentalność „samotnego wilka” – fenomen japońskich hikikomori oraz zjawisko śmierci z przepracowania (karoshi) w kulturze japońskiej.
3) Zasady Merchandisingu – sztuka organizowania przestrzeni handlowych w taki sposób, by sprzyjały niezaplanowanym zakupom.
4) Metody wywierania wpływu na ludzi (Caldini, Girard, koncepcja pragnienia mimetycznego). Analiza eksperymentu Miligrama.
5) Podstawowe umiejętności społeczne – radzenie sobie ze stresem, zarządzanie czasem, przezwyciężanie prokrastynacji, zwiększanie efektywności pracy mózgu, networking (tworzenie sieci kontaktów), zalety i minusy pracy w domu (jak dobrze się do niej przygotować by była efektywna). Wszystkie umiejętności omawiane w kontekście realizowania projektu jakim jest pisanie pracy dyplomowej.
6) Teoria Dana Ariely’ego o irracjonalności naszych codziennych zachowań, zasadach tworzenia skutecznej kampanii społecznej i bólu płacenia. Problem zakupoholizmu – przyczyny systemowe i indywidualne.
7) Diagnozowanie potrzeb rozwojowych i planowanie kariery – szkicowanie „mapy drogowej” kariery na okres 5 lat.
8) Clausewitz i Sun Tzu w biznesie. Strategie wojenne w biznesie oraz cechy dobrej mowy motywacyjnej – analiza przykładów ze znanych produkcji filmowych.
9) Etykieta i etyka w biznesie, marketingu i miejscach pracy.
10) Komunikacja w relacjach z klientami –nieporozumienia w komunikacji niewerbalnej, zachowania ofensywne i defensywne. Problematyczność wykrywania kłamstwa na podstawie analizy mowy ciała. Rola dźwięków w biznesie i miejscach pracy – przejście od kultury słowa do kultury obrazu.
11) Krytyczna analiza fenomenu coachingu.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza - absolwent zna i rozumie:
a) podstawy funkcjonowania biznesu, zarządzania podmiotami gospodarczymi, instytucjami kultury i innymi organizacjami oraz rozumie rolę refleksji filozoficznej w kształtowaniu kulturowego otoczenia biznesu.
Umiejętności – absolwent potrafi:
a) wyszukiwać, analizować, ocenia, selekcjonować i użytkować informacje z zakresu etycznych i kulturowych aspektów działalności gospodarczej.
Kompetencje społeczne – absolwent jest gotów do:
a) prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania podstawowych dylematów etycznych i filozoficznych związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem oraz innymi organizacjami.
Kryteria oceniania
Studenci otrzymują szczegółowa listę zagadnień egzaminacyjnych. Podczas egzaminu ustnego odbywa się losowanie dwóch pytań. Przy wystawianiu ostatecznej oceny brana jest pod uwagę aktywność podczas wykładu, która może pozytywnie wpłynąć na podwyższenie oceny końcowej.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
Andrzejczak Aldona (red.), Metodyka studiowania, Poznań 2011
Andrzejczak Aldona, Projektowanie i realizacja szkoleń, Warszawa 2010
Ariely Dan, Potęga irracjonalności, Wrocław 2009
Ariely Dan, Zalety irracjonalności, Wrocław 2011
Balbin Meredith, Twoja rola w zespole, Gdańsk 2008.
Brzeziński Miłosz, Głaskologia, Faktyczne reguły motywowania i rozumienia motywacji, Warszawa 2013
Cain Susan – Siła introwersji w świecie, który nie może przestać gadać, Warszawa 2012
Cederstrom Carl, Spicer Andre, Pętla dobrego samopoczucia.
Cialdini B. Robert – Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk 2003
Duhigg Charles – Siła nawyku, Warszawa 2013
Martin Jean-Claude, Komunikacja niewerbalna czyli mowa ciała od A do Z, Kielce 2012
Radomska-Kamińska Irena, Etykieta biznesu czyli międzynarodowy język kurtuazji, Warszawa 2012
Seligmann Martin – Co możesz zmienić, a czego nie możesz, Poznań 1994
Seligmann Martin – Optymizmu można się nauczyć, Poznań 1996
Ubertowski Adam, Psychologia biznesu, Gdańsk 2014.
Walicht Frank, Networking, Warszawa 2008
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: