Organizacja wydarzeń kulturalnych 08-KUDL-OWK
1. Słownik zarządzania w kulturze cz. 1.: wprowadzenie uniwersalnych pojęć z zakresu organizacji wydarzeń kulturalnych
2. Słownik zarządzania w kulturze cz. 2.: wprowadzenie polskiego i lokalnego kontekstu dla pojęć z zakresu organizacji wydarzeń kulturalnych
3. Festiwale – spontaniczne i strategiczne praktyki organizacji wydarzeń kulturalnych – studium przypadków
4. Organizacja festiwalu - współpraca i finansowanie (wprowadzenie i praca zespołowa cz. 1)
5. Organizacja festiwalu – tworzenie programu (wprowadzenie i praca zespołowa cz. 2)
6. Organizacja festiwalu – planowanie działań i podział zadań (wprowadzenie i praca zespołowa cz. 3)
7. Wizyta studyjna 1– konsultacje z organizatorami festiwali w Poznaniu
8. Organizacja festiwalu – badanie i rozwój publiczności (wprowadzenie i praca zespołowa cz. 4)
9. Organizacja festiwalu – komunikacja i promocja (wprowadzenie i praca zespołowa cz. 5)
10. Wizyta studyjna 2 – konsultacje z organizatorami festiwali w Poznaniu
11. Organizacja festiwalu – kultura organizacyjna i integracja zespołu (wprowadzenie i praca zespołowa cz. 6)
12. Organizacja festiwalu – logistyka i bezpieczeństwo (wprowadzenie i praca zespołowa cz. 7)
13. Wizyta studyjna 3 – konsultacje z organizatorami festiwali w Poznaniu
14. Organizacja festiwalu – ewaluacja działań organizacyjnych (wprowadzenie i praca zespołowa cz. 8)
15. Sesja końcowa – podsumowanie pracy zespołu i zaliczenie przedmiotu
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
student/ka:
- zna kluczowe pojęcia i problemy z zakresu zarządzania w kulturze i nauk o kulturze służących organizacji wydarzeń kulturalnych
- ma świadomość interdyscyplinarnego charakteru zagadnień podejmowanych w ramach działań związanych z organizacją wydarzeń kulturalnych
- rozumie zależności procesów zachodzących w zarządzaniu w kulturze od szeroko rozumianych procesów społeczno-kulturowych.
- umiejętnie łączy wiedzę z zajęć z wynikami indywidualnego studiowania literatury oraz osobistego doświadczenia praktycznego pozyskanego podczas pracy w zespole
- myśli krytycznie, potrafi dokonać interpretacji i argumentować w relacji do zjawisk z zakresu zarządzania w kulturze i konkretnie organizacji wydarzeń kulturalnych
Kryteria oceniania
Projekt, raport, prezentacja multimedialna;
bardzo dobry (bdb; 5,0): student w bardzo dobrym stopniu opanował zagadnienia poruszane podczas laboratorium.
dobry plus (+db; 4,5): student w ponad dobrym stopniu opanował zagadnienia poruszane na podczas laboratorium.
dobry (db; 4,0): student w dobrym stopniu opanował zagadnienia poruszane podczas laboratorium.
dostateczny plus (+dst; 3,5): student w ponad dostatecznym stopniu opanował zagadnienia poruszane podczas laboratorium.
dostateczny (dst; 3,0): student w dostatecznym stopniu opanował zagadnienia poruszane podczas laboratorium.
niedostateczny (ndst; 2,0): student w niedostatecznym stopniu opanował zagadnienia poruszane podczas laboratorium.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy, (elementy doświadczenia praktycznego w zakresie uczestnictwa w wizytach studyjnych)
Literatura
M. Dragicevic-Sesic, B.Stojkovic, Kultura: zarządzanie, animacja, marketing, NCK, Warszawa 2010
D. Klaic, Mobilność wyobraźni. Międzynarodowa współpraca kulturalna. Przewodnik, Bęc Zmiana,
Warszawa 2013
D. Klaic, Focus on Festivals. Central European University Press. Budapest 2014.
W. Kuligowski, Festiwalizacja kultury. Jak megaiwenty tworzą megatrendy. Czas Kultury. 2017, 192 (1):
83-98.
M. Poprawski, (red.) 2015. Oddziaływanie festiwali na polskie miasta. Poznań: Związek Miast Polskich.
(Poznań 2015) http://rok.amu.edu.pl/wp-content/uploads/2016/02/Oddzia%C5%82ywanie-Festiwali-na-Polskie-Miasta-Raport-z-bada%C5%84-2014-15-ZMP-ROK-v2.2.pdf (dostęp 02.12.2017)
M. Poprawski, Wolnorynkowi ekwilibryści. Edukacja przedsiębiorcza i polskie kadry sektora kultury.
Prakseologia, 2015, 2(157): 303-338.
R. Scruton, Kultura jest ważna, Antropos, Zysk i s-ka, Poznań 2010
J. Sójka, P. Kieliszewski P. Landsberg, M. Poprawski (red.) Instytucje kultury w czasach kryzysu. Studia
Kulturoznawcze – Polityka Kulturalna II, Wyd. Nauk. Bogucki, Poznań 2009.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: