Komunikacja a kultura 08-KUDL-KOK
Przegląd klasycznych sposobów konstruowania pojęcia komunikacji.
Przegląd klasycznych sposobów konstruowania pojęcia kultury.
Przegląd wybranych sposobów ustalania relacji między pojęciami komunikacji a kultury i konsekwencji ich stosowania.
Krytyczne podejście do konstruktów myślowych a problem rozwoju wiedzy.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Kod ECTS
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student wie, jak:
(1) referować klasyczne sposoby konstruowania pojęcia kultury,
(2) referować klasyczne sposoby konstruowania pojęcia komunikacji,
(3) referować wybrane sposoby ustalania i konsekwencji stosowania relacji między pojęciami kultury i komunikacji,
(4) krytycznie odnosić się do przyswojonej wiedzy.
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny (test)
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
L. Wittgenstein, Dociekania filozoficzne (1972);
E.T. Hall, The Power of Hidden Differences, in: Basic Concepts of Intercultural Communication, M.J. Bennett (Ed.) (1998);
D. Davidson, Interpretacja radykalna, w: tenże, Eseje o prawdzie, języku i umyśle (1992);
B. Malinowski, Zwyczaj i zbrodnia w społeczności dzikich, Dzieła, t. 2 (1984); C. Geertz, Interpretacja kultur (2005);
G. Banaszak, J. Kmita, Społeczno-regulacyjna koncepcja kultury (1994);
A. Zaporowski, Czy komunikacja międzykulturowa jest możliwa? (2006).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: