Kultura konsumpcyjna, antykonsumpcjonizm, prosumpcja 08-KUDL-KKA
j.w.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W efekcie student:
- zna podstawowe, historyczne i współczesne, koncepcje kultury oraz podstawową terminologię z zakresu kulturoznawstwa
- zna podstawową terminologię oraz koncepcje, opisujące praktyki, relacje i procesy zachodzące we kulturze kulturze konsumpcji,
- zna i rozumie podstawowe fakty, terminy i metodologię z zakresu badań kultury konsumpcji.
- potrafi dokonać rozpoznania, obserwacji, interpretacji i krytycznej oceny wytworów kultury konsumpcji,
- gotów jest do wyjaśniania istotnych zjawisk w kulturze konsumpsji
Kryteria oceniania
- obecność oraz aktywność na zajęciach
- napisanie krótkiego eseju na temat wybranego aspektu kultury konsumpcji
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
- Barber B., Skonsumowani. Jak rynek psuje dzieci, infantylizuje dorosłych i połyka obywateli, MUZA, Warszawa 2008
- Górniak-Durose M., Zawadzka A.M. (red), W supermarkecie szczęścia, Difin, Warszawa 2012
- Mathews G., Supermarket kultury, PiW, Warszawa 2005
- Makowski G., Świątynie konsumpcji. Geneza i społeczne znaczenie centrum handlowego, Trio, Warszawa 2004
- Mróz B. (red.), Oblicza konsumpcjonizmu, SGH, Warszawa 2009
- Ritzer G., Magiczny świat konsumpcji, MUZA, Warszawa 2001
- Ritzer G., Makdonaldyzacja społeczeństwa, Muza, Warszawa 1999
- Veblen T., Teoria klasy próżniaczej, MUZA, Warszawa 1998
- Zalega T., Konsumpcja, PWE, Warszawa 2012
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: