Idea wolności w kulturze Zachodu 08-KUDL-IWK
j.w.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W efekcie student:
- zna podstawowe, historyczne i współczesne, koncepcje kultury oraz podstawową terminologię z zakresu kulturoznawstwa
- potrafi dokonać rozpoznania, obserwacji, interpretacji i krytycznej oceny wytworów kultury, przypisując je do właściwej tradycji
- gotów jest wykazania się wyobraźnią, wrażliwością społeczną i krytycyzmem w ocenie procesów i zjawisk kulturowych
Kryteria oceniania
- obecność na zajęciach
- napisanie krótkiego eseju na temat wybranego aspektu wolności
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
- Berlin I., Cztery eseje o wolności, PWN, Warszawa 1994
- Friedman M. i R., Wolny wybór, Panta, Sosnowiec 1994
- Hayek F.A., Droga do zniewolenia,
- Hayek F.A., Konstytucja wolności, PWN, Warszawa 2006
- Honderich T., Ile mamy wolności?, Zysk, Poznań 2011
- Krasnodębski, Postmodernistyczne rozterki kultury, ON, Warszawa 1996
- Manent P., Intelektualna historia liberalizmu, Arcana, Kraków 1994
- Nozick, Anarchia, państwo, utopia, Aletheia, Warszawa 1999
- Pipes R., Własność a wolność, MUZA, Warszawa 2000
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: