Analiza dyskursów medialnych 08-KUDL-ADM
j.w.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Kod ECTS
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W efekcie student:
- zna terminologię, teorie i metodologię z zakresu medioznawstwa oraz rolę komunikacji medialnej we współczesnej kulturze;
- gotów jest do rozumienia potrzeby prezentacji i upowszechniania, również za pomocą współczesnych mediów, efektów twórczej pracy własnej oraz osób, zespołów profesjonalnych i grup, z którym współpracuje
Kryteria oceniania
- obecność oraz aktywność na zajęciach
- dokonanie analizy oraz prezentacja wybranego przypadku dyskursu medialnego
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
- Bauer Z, E. Chudziński (red.), Dziennikarstwo i świat mediów. Nowa edycja, Kraków 2012,
- A. Duszak, N. Fairclough (red.), Krytyczna analiza dyskursu, Kraków;
- D. Howarth, Dyskurs, Warszawa 2008;
- J. Latocha, Tekst, wypowiedź, dyskurs w procesie komunikacji językowej, Kraków 2008;
- M. Kita, I. Lewe (red.), Język w mediach. Antologia, Katowice 2012,
- L. Rosiński, Język, dyskurs, społeczeństwo, Warszawa 2009;
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: