Współczesne systemy medialne 08-KSDU-WSM
Pojęcie systemu komunikowania i systemu medialnego
Struktura i modele systemu medialnego
Rynki medialne i strategie ich ekspansji
Polityka kulturalna a współczesne media globalne
Podstawowe zasady ekonomicznej struktury mediów: przemysł kreatywny
Normatywne i opisowe koncepcje mediów publicznych
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Test
Praktyki zawodowe
-
Literatura
S. Baran, D. Davis, Teoria komunikowania masowego, Kraków 2007
A. Briggs, P. Burke, Społeczna historia mediów, Warszawa 2010
B. Dobek-Ostrowska, Komunikowanie polityczne i publiczne, Warszawa 2006;
B. Dobek-Ostrowska, Transformacja systemów medialnych w krajach EŚW po 1989 roku, Warszawa 2002;
B. Dobek-Ostrowska, Współczesne systemy komunikowania, Wrocław 1997
B. Dobek-Ostrowska, Media masowe na świecie, Wrocław 2007
T. Goban-Klas, Media i komunikowanie masowe, Warszawa 2006;
T. Goban-Klass, Cywilizacja medialna. Geneza, ewolucja, eksplozja, Warszawa 2005.
L. Gorman, D. McLean, Media i społeczeństwo. Wprowadzenie historyczne, Kraków 2010
D. C. Hallin, P. Mancini, Systemy medialne, Kraków 2007;
K. Jakubowicz, Media publiczne. Początek końca czy nowy początek?
D. McQuail, Teoria komunikowania masowego, Warszawa 2007;
B. Ociepka, Komunikowanie międzynarodowe, Warszawa 2002
J. Street, Mas media, polityka, demokracja, Kraków 2006
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: