Public Relations 08-KSDU-PRS
Co to są Public Relations? Przestrzeń PR w obszarach komunikowania masowego (medialnego). Zjawisko, istota, definicje. Komunikowanie perswazyjne i informacyjne. Efektywność komunikowania perswazyjnego PR a marketing. PR wobec reklamy firmy
PR jako funkcja zarządzania: PR jako funkcje ogólnego zarządzania oraz jako element ogólnej strategii komunikacyjnej i systemu komunikacyjnego firmy (organizacji, przedsiębiorstwa)
Wnioskowanie (przewidywanie) i doradzanie jako podstawowe działania PR kształtujące pozytywny wizerunek firmy w otoczeniu, w którym ona funkcjonuje i które ma wpływ na jej kondycję (sprzężenie zwrotne).
Działania PR: tworzenie tożsamości organizacji (corporate identity, SIW), kształtowanie, ochrona i poprawa wizerunku;
Zarządzanie sytuacją kryzysową – komunikacja z otoczeniem w sytuacjach kryzysowych
Etyka Public Relations
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
test, projekt
Praktyki zawodowe
-
Literatura
Black S., Public Relations. Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 2001.
2. Budzyński W., Public Relations, Poltext, Warszawa 1998.
3. Laermer R., Public Relations, GWP, Gdańsk 2004.
4. Szymoniuk B., Komunikacja marketingowa, PWE, Warszawa 2006.
5. Andrzejewski, Kot, Medialne Public Relations, Poznań 2006;
6. Knecht Z., Racjonalne Public Relations, Warszawa 2005;
7. Davis A., Public Relations, Warszawa 2007;
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: