Medioznawstwo 08-KSDL-MED
1 Student zna i rozumie pojęcie medioznawstwa i główne problemy komunikowania
2 Student zna i rozumie teoretyczne perspektywy badań komunikowania masowego
3 Student zna i rozumie teorie oddziaływania mediów
4 Student zna i rozumie proces mediatyzacji sfer społecznych
5 Student zna i rozumie problem tabloidyzacji dyskursów
6 Student zna i rozumie zjawisko postprawday i „fakenews”
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Test, egzamin pisemny
Praktyki zawodowe
-
Literatura
T. Goban-Klas, Media i komunikowanie masowe, Warszawa, PWN, 2004.
L. Taylor, A. Willis, Medioznawstwo, Kraków, Wyd. UJ, 2006.
M. Lisowska-Magdziarz, Media powszednie, Kraków, Wyd. UJ, 2009.
M. Mrozowski, Media masowe. Władza, rozrywka i biznes, Warszawa, Aspra-JR, 2001.
R. Wimmer, J. Dominick, Mass media. Metody badań, Kraków, Wyd. UJ, 2008.
S. Baran, D. Davis, Teorie komunikowania masowego, Kraków, Wyd. UJ, 2007.
E. Chudziński (red.) Słownik wiedzy o mediach, Warszawa-Bielsko Biała, 2007.
M. McCombs, Ustanawianie agendy. Media masowe i opinia publiczna, Kraków, Wyd. UJ, 2009.
H. M. Kepplinger, Mechanizmy skandalizacji w mediach, Kraków, Wyd. UJ, 2008.
S. Allan, Newsy w sieci. Internet i dziennikarstwo, Kraków, Wyd. UJ, 2008.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: