Konwersatorium z matematyki elementarnej 06-DKMELN0
Cele przedmiotu:
analiza wybranych zagadnień merytorycznych związanych z treściami nauczania matematyki,
zapoznanie studentów z procesem kształtowania wybranych pojęć matematyki szkolnej.
Efekty kształcenia:
Wiedza i umiejętności dotyczące kształtowania wybranych pojęć i zagadnień matematyki szkolnej w zakresie pojęcia liczby, funkcji, miary, elementów algebry, geometrii i statystyki opisowej.
Literatura
J. Filip, T. Rams, Dziecko w świecie matematyki, Oficyna Wyd. ,,Impuls'', Kraków 2000
J. Górowski, A. Łomnicki, III stopień wtajemniczenia, wyd. Kleks
J. Górowski, A. Łomnicki, IV stopień wtajemniczenia, wyd. Kleks
(red.) Gucewicz Sawicka, Podstawowe zagadnienia dydaktyki matematyki, PWN, W-wa 1982
Zofia Krygowska, Zarys dydaktyki matematyki, część I, II i III, WSiP, W-wa 1979
B. Rabijewska [red.], Wprowadzenie do wybranych zagadnień dydaktyki matematyki, Wyd. Uniw. Wrocł., Wrocław 1980
Z. Semadeni [red.], Nauczanie początkowe matematyki, t. 1-4, WSiP, Warszawa 1981-1984
Zbigniew Semadeni, Matematyka współczesna w nauczaniu dzieci
Helena Siwek, Dydaktyka matematyki. Teoria i zastosowanie w matematyce szkolnej, WSiP, W-wa 2005
Michał Szurek, O nauczaniu matematyki, tomy 1-8, Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe, Gdańsk, 2006
Stefan Turanau, Wykłady o nauczaniu matematyki, PWN, W-wa, 1990
Danuta Zaremba, Sztuka nauczania matematyki
Czasopisma: Matematyka, Nauczyciel i Matematyka
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: