Analiza i projektowanie obiektowe 06-DAPOLI0
Celem zajęć jest przekazanie wiedzy z zakresu metod i technik analizy i projektowania obiektowego pozwalających na efektywne budowanie programów w językach obiektowych. Podstawowym efektem kształcenia jest umiejętność obiektowego podejścia do modelowania systemów informatycznych. W szczególności po zaliczeniu przedmiotu student będzie potrafił:
określić rolę analizy i projektowania obiektowego w procesie tworzenia oprogramowania
określić zależności pomiędzy cyklem życie oprogramowania, a analizą i projektowaniem obiektowym
wykorzystać UML w procesie analizy i projektowania obiektowego
określić zależności pomiędzy wymaganiami do systemu informatycznego, a analizą obiektową
zebrać wymagania do systemu informatycznego w postaci przypadków użycia
zbudować model wiedzy dziedzinowej w oparciu o wymagania zapisane w postaci przypadków użycia
wykorzystać diagramy interakcji w procesie projektowania obiektowego
przypisywać obiektom odpowiedzialności (metody) z wykorzystaniem odpowiednich metod i technik
zbudować projektowy diagram klas
wykorzystać wzorce projektowe w procesie projektowania obiektowego
modelować zachowanie systemu informatycznego z wykorzystaniem diagramu stanów
zaprojektować architekturę logiczną systemu informatycznego z uwzględnieniem podejścia warstwowego
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
Grady Booch, James Rumbaugh, Ivar Jacobson, The Unified Modeling Language User Guide, Addison Wesley, 1999
Alistair Cockburn, Jak pisać efektywne przypadki użycia, WNT, Warszawa 2004
Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, John Vlissides, Design Patterns Elements of Reusable Object-Oriented Software, Addison Wesley, 1995
Allen Holoub Wzorce projektowe, Helion 2005
Craig Larman, Applying UML and Patterns, Prentice Hall, 2002
Allan Shalloway, James R. Trott Projektowanie zorientowane obiektowo. Wzorce projektowe. Helion 2005
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: