Seminarium licencjackie 05-SLIC-36-Arch
Seminarium licencjackie jest ważnym, finalnym kursem studiów pierwszego stopnia, w ramach którego student podejmuje pierwszą własną pracę badawczą na wybrany temat, zaakceptowany przez promotora, który kieruje jej realizacją.
W trakcie seminarium student nabywa i rozwija umiejętności odpowiednie do swoich zainteresowań. Seminarium prowadzi do napisania pracy licencjackiej (i jej obrony), która odpowiada tematycznie problematyce specjalizacji, którą uczestnik seminarium dotychczas studiował jako wiodącą. Podejścia wykorzystywane do napisania pracy licencjackiej są formułowane i uzgadniane z promotorem.
Na treść zajęć złożą się: analiza porównawcza archiwalnych prac licencjackich; praktyczna redakcja pracy licencjackiej - powtórzenie; podstawy pozyskiwania źródeł do pracy licencjackiej – kwerenda biblioteczna i pobyt badawczy w placówce muzealnej, konserwatorskiej; praktyczne aspekty krytyki źródeł archeologicznych, ikonograficznych i pisanych; elektroniczne bazy danych – tworzenie i uzupełnianie; praktyczne aspekty tworzenia katalogu do pracy licencjackiej; spis treści pracy licencjackiej – aspekty praktyczne; tworzenie profesjonalnej bibliografii – aspekty praktyczne; prezentacja dotychczasowych efektów tworzenia pracy licencjackiej (I); zastosowanie metod badawczych w archeologii – możliwości i ograniczenia; prezentacja dotychczasowych efektów tworzenia pracy licencjackiej (II); możliwości praktycznego wykorzystania efektów pracy licencjackiej; redakcja artykułu naukowego na podstawie pracy licencjackiej; prezentacja dotychczasowych efektów tworzenia pracy licencjackiej (III); przygotowanie do egzaminu licencjackiego.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
W efekcie seminarium student potrafi:
pozyskać źródła do pracy licencjackiej; zredagować poprawną pod względem formalnym pracę akademicką; poddać analizie źródła archeologiczne, ikonograficzne i pisane; stworzyć i obsługiwać elektroniczną bazę danych; wykorzystać podstawowe metody badawcze używane w podczas opracowywania materiału archeologicznego; zredagować artykuł naukowy na podstawie wyników uzyskanych w pracy licencjackiej; zbudować spójną wypowiedź na temat związany z pracą licencjacką.
Kryteria oceniania
egzamin licencjacki wraz z obroną pracy licencjackiej
Literatura
Bibliografia stosowna do wybranego tematu pracy licencjackiej oraz:
Eco, U., 2007, Jak napisać pracę dyplomową: poradnik dla humanistów, Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Olivier, P., 1999, Jak pisać prace uniwersyteckie: poradnik dla studentów, Kraków: Wydawnictwo Literackie.
Szmigielska, T., 2007, Niezbędnik młodego naukowca: poradnik dla piszącego pracę dyplomową, Warszawa: Wydawnictwo WSE-I.
Turek, M.; Jonek-Kowalska I., 2008, Zasady tworzenia prac promocyjnych, Gliwice: Wydawnictwo Politechniki Śląskiej.
Wojcik, K., 2005, Piszę akademicką pracę promocyjną – licencjacką, magisterską, doktorską, Warszawa: Placet.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: