Seminarium licencjackie 05-SEL-36-Etn
Po zakończeniu seminarium student potrafi:
wykonywać pracę naukową zgodnie z przyjętym harmonogramem
udokumentować tezy wywodu naukowego w tym wykorzystywać elementy warsztatu pracy etnologa/antropologa związane z pozyskaniem danych
sformułować wywód naukowy w zgodzie z poprawnością językową
sporządzić bibliografię dotyczącą szerszego problemu badawczego
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka:
- wykonywać pracę naukową zgodnie z przyjętym harmonogramem
- udokumentować tezy wywodu naukowego w tym wykorzystywać elementy warsztatu pracy etnologa/antropologa związane z pozyskaniem danych
- sformułować wywód naukowy w zgodzie z poprawnością językową
sporządzić bibliografię dotyczącą szerszego problemu badawczego
Kryteria oceniania
Systematyczna kontrola
zadania (tekst pisany) przez prowadzącego.
Obserwacja aktywności w dyskusji
Systematyczna kontrola
zadania (tekst pisany) przez prowadzącego.
Obserwacja aktywności w dyskusji
Systematyczna kontrola
zadania (tekst pisany) przez prowadzącego.
Obserwacja aktywności w dyskusji
Literatura
1. zakresu antropologii i metod jakościowych (w tym Encyklopedie i Słowniki)
▪ Hastrup K., O ugruntowaniu się światów – podstawy empiryczne antropologii, [w:] Badanie kultury. Elementy teorii antropologicznej. Kontynuacje, red. Kempny M., Nowicka E., Warszawa 2004, s. 87–99.
▪ Geertz C., Opis gęsty, [w:] "Badanie kultury..."
Antropologia stosowana/zaangażowana:
6. Songin-Mokrzan M., Zwrot ku zaangażowaniu. Strategie konstruowania nowej tożsamości antropologii, Polskie Towarzystwo Ludoznawcze, Wrocław 2014.
Antropologia wizualna (w tym analiza, wykorzystywanie i tworzenie fotografii i filmów):
7. Banks M., Materiały wizualne w badaniach jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
Badania oparte na tekstach źródłowych (pamiętniki, kroniki, etc.):
8. Rapley T., Analiza konwersacji, dyskursu i dokumentów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013.
9. Buksiński T., Zasady i metody interpretacji tekstów źródłowych, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań1991.
Buksiński T., Interpretacja źródeł historycznych pisanych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Poznań 1992.
Silverman D., Prowadzenie badań jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
10. Silverman D., Interpretacja danych jakościowych Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.
Słowniki i encyklopedie:
1. Encyklopedia antropologii społeczno-kulturowej pod red. Alana Barnarda i Jonathana Spencera, Oficyna Wydawnicza Volumen, 2008.
2. Słownik etnologiczny
3. Słownik pojęć i tekstów kultury. Terytoria słowa, red. Ewa Szczęsna. WSiP, Warszawa 2002.
b. z zakresu aktywizacji twórczego myślenia i opracowania prac naukowych
◦ Boć J., Jak pisać pracę magisterską, Kolonia Limited, Wrocław 1994, szczególnie:
rozdziały II-IV.
◦ Bono E. de, Naucz się myśleć kreatywnie, Wydawnictwo Prima, Warszawa 1995.
◦ Becker H. S., Warsztat pisarski badacza, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013, zob. http://libra.ibuk.pl/book/93329 (wgląd: IX 2017 r.).
◦ Umberto E., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2007.
Styl
◦ http://www.epi.uj.edu.pl/dla_studentow/przydatne_linki/podstawy_dobrego_stylu.pdf?time=20160923151450
◦ Praktyczna stylistyka nie tylko dla polonistów pod redakcją Edyty Bańkowskiej i Agnieszki Mikołajczyk, Książka i Wiedza, Warszawa 2003, w szczególności, s. 119-148.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: