Proseminarium 05-PRA-35-Arch
Geneza, przygotowanie, procedury i różne aspekty badań archeologicznych. Archeologia jako nauka – teoria, praktyka i etyka. Zasady pracy naukowej, publikacji i popularyzacji. Źródła materialne, ikonograficzne i pisane, wyszukiwanie i weryfikowanie informacji, literatura i źródła internetowe. Kwestia języków współczesnych i starożytnych. Ustna i pisemna prezentacja wyników badań. Zasady konstrukcji pracy dyplomowej, aparat krytyczny.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Student uzyskuje podstawową wiedzę na temat zasad i uwarunkowań pracy naukowej, w jej aspekcie badawczym i publikacyjnym; rozumie kolejność i zakres poszczególnych etapów pracy; posiada umiejętności umożliwiające konstrukcję logicznej i poprawnej merytorycznie oraz formalnie pracy dyplomowej, tj. rozprawy licencjackiej, którą realizuje w ramach seminarium licencjackiego w kolejnym semestrze studiów.
Kryteria oceniania
Zaliczenie w oparciu o aktywne uczestnictwo (w tym referat ustny i pisemny) oraz przygotowanie planu pracy licencjackiej.
Literatura
Jan Boć, Jak pisać pracę magisterską, Wrocław, Kolonia Limited, 1997.
Robert Chwałowski, Typografia typowej książki, Gliwice, Helion, 2001.
Ian Hodder, Czytanie przeszłości, Poznań, Obserwator, 1995.
William Matthew Flinders Petrie, Methods and Aims in Archaeology, London, Macmillan and Co., 1904.
Polszczyzna na co dzień, red. nauk. M. Bańko, konsultant: A. Markowski, Warszawa, PWN, 2006.
Colin Renfrew, Paul Bahn, Archeologia. Teorie, metody, praktyka, Warszawa, Pruszyński i S-ka, 2002.
Leonard Wooley, Digging up the Past, Harmondsworth, Penguin Books, 1930.
Radosław Zendrowski, Praca magisterska, licencjat. Krótki przewodnik po metodologii pisania pracy dyplomowej, Warszawa, CeDeWu, 2009.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: