Kontrapunkt 05-KON-11-Muz
Celem ćwiczeń jest zapoznanie studentów z technikami kontrapunktycznymi renesansu. Studenci uzyskują podstawową wiedzę na temat dawnych tonacji i technik kompozytorskich, rozumieją specyfikę polifonii renesansowej, nabywają umiejętność tworzenia konstrukcji wielogłosowych i analizy kontrapunktycznych faktur.
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
P. Schubert, Modal counterpoint: Renaissance style, Oxford 2007.
K. Jeppesen, Kontrapunkt, Leipzig 1978;
D. Thomas, Kontrapunkt. Eine Satzlehre zur Vokalpolyphonie des 16. Jahrhunderts, Köln 1997,
H. Feicht, Polifonia renesansu, Kraków 1976,
J. M. Chomiński, Historia harmonii i kontrapunktu. T. 3: Od XVII do XX wieku. Kraków 1990.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: