Antropologia reklamy 05-ARE-f-EtnU
Czym jest antropologia reklamy? Antropologiczne badania nad reklamą: zakres i specyfika
Początki i kształtowanie zainteresowań nad reklamą w studiach etnologicznych/ antropologicznych/ kulturowych
Czym jest reklama? Reklama jako element kultury popularnej i konsumpcyjnej
Krytyczna teoria reklamy (Veblen, McLuhan, Barthes, Baudrillard, Eco, Goffman)
Polskie zainteresowania antropologią reklamy (Robotycki, Czaja, Stomma)
Język reklamy i język w reklamie (retoryka reklamy, ekonomia języka)
Teorie feministyczne a zjawisko reklamy
Reklama społeczna: problemy kulturowe w przekazach reklamowych
Jak działa reklama? Folklorystyczny nurt badań reklamy
Zastosowanie wiedzy antropologicznej w tworzeniu reklam (etapy tworzenia reklam, kreatywność, badania skuteczności reklamy)
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Kod ECTS
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Posiada pogłębioną i uporządkowaną wiedzę teoretyczną z zakresu etnologii, antropologii kulturowej i nauk pokrewnych
Rozumie zaawansowane metody analizy i interpretacji właściwe wybranym tradycjom teoretycznym/ badawczym w obrębie etnologii i antropologii kulturowej oraz w dyscyplinach pokrewnych
Odpowiednio stosuje wiedzę teoretyczną w opisie zjawisk kulturowych
Dostrzega powiązania interdyscyplinarne etnologii i antropologii kulturowej z innymi naukami społecznymi
Posiada kompleksową wiedzę o naturze zjawisk społecznych/ kulturowych
Posiada umiejętność integrowania wiedzy teoretycznej z zakresu etnologii, antropologii kulturowej i nauk pokrewnych
Jest świadomy poziomu swojej wiedzy i umiejętności wykorzystywania teorii społecznych w praktyce
Kryteria oceniania
Kolokwium ustne
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
Barska A., inni (red.), Reklama wczoraj i dziś, Warszawa 2016.
Barthes R., Mitologie, Warszawa 2000.
Bralczyk J., Język na sprzedaż, Bydgoszcz 2002.
Kisielewski A., Sztuka i reklama. Relacje między sztuką i kulturą, Białystok 1999.
Łuczaj K., Współczesna polska reklama prasowa: co mówią reklamy, ich twórcy i odbiorcy, Kraków 2016.
Miller D., Capitalism: An Ethnographic Approach, New York 1997.
Pitrus A., Znaki na sprzedaż. W stronę integracyjnej teorii reklamy, Warszawa 2000.
Ryłko-Kurpiewska A., Reklama jako sztuka powtórzeń, Gdynia 2016.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: