Zajęcia spersonalizowane metodyczne - spec. nauczycielska 03-ZSM-31PDL
Treści programowe dla przedmiotu:
- na podstawie rozmowy i przygotowanego portfolio zdiagnozowanie mocnych i słabych stron studenta wynikających z dotychczasowego uczestniczenia w zajęciach z bloku specjalistycznego, ze szczególnym uwzględnieniem praktyk śródrocznych i ciągłych,
- wzmocnienie stwierdzonych predyspozycji studenta; zintegrowanie wiedzy z poszczególnych dyscyplin zajmujących się edukacją (literaturoznawstwo, językoznawstwo a dydaktyka szkolna),
- wspólne (w relacji tutora z podopiecznym) nakreślenie oczekiwać wobec dalszej edukacji i planu rozwoju zawodowego i osobistego.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka:
- potrafi poddać ocenie i namysłowi posiadaną wiedzę i kompetencje, określić swoje mocne i słabe strony,
- analizuje i ocenia własne działania edukacyjne i dydaktyczne, wskazuje obszary wymagające modyfikacji,
- potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę i umiejętności do zaplanowania dalszej drogi rozwoju edukacyjnego i osobowego,
- doskonali, rozwija i wzbogaca swoje umiejętności wskazywania celów i wykorzystywania różnych metod kształcenia polonistycznego w przyszłej pracy z uczniami.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry 5,0 (bdb): student/studentka posiada umiejętność pogłębionej samooceny oraz rozmowy na temat obserwowanych i przeprowadzonych podczas praktyk śródrocznych i ciągłych lekcji (w swojej argumentacji odwołuje się do teorii kształcenia polonistycznego); poddaje pogłębionej refleksji swój dotychczasowy udział w przedmiotach specjalnościowych, integrując wiedzę z poszczególnych dyscyplin naukowych zajmujących się edukacją z (obserwowaną i wykonywaną) praktyką, odwołuje się przy tym funkcjonalnie do przygotowanego portfolio; potrafi przejrzyście i w sposób spójny określić swoje oczekiwania i plany związane z dalszą edukacją i wykonywaniem zawodu.
dobry plus (4,5; db+): jak wyżej, z nieznacznymi niedociągnięciami.
dobry (db; 4,0): student/studentka posiada umiejętność samooceny oraz rozmowy na temat obserwowanych i przeprowadzonych podczas praktyk śródrocznych i ciągłych lekcji (w swojej argumentacji odwołuje się do podstawowych teorii kształcenia polonistycznego); poddaje refleksji swój dotychczasowy udział w przedmiotach specjalnościowych, integrując wiedzę z poszczególnych dyscyplin naukowych zajmujących się edukacją z (obserwowaną i wykonywaną) praktyką, odwołuje się przy tym do przygotowanego portfolio potrafi określić swoje oczekiwania i plany związane z dalszą edukacją i wykonywaniem zawodu.
dostateczny plus (+dst; 3,5): jak wyżej (na ocenę db), z nieznacznymi niedociągnięciami.
dostateczny (dst; 3,0): student/studentka posiada umiejętność samooceny oraz rozmowy na temat obserwowanych i przeprowadzonych podczas praktyk lekcji, jednak bez odwołania do teorii; poddaje refleksji swój dotychczasowy udział w przedmiotach specjalnościowych, sporadycznie odwołując się do portfolio; potrafi częściowo określić swoje oczekiwania i plany związane z dalszą edukacją i wykonywaniem zawodu.
niedostateczny (ndst; 2,0): studentka/student nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną, nie potrafi poddać refleksji swojego dotychczasowego udziału w przedmiotach specjalnościowych, nie przygotowała/ł portfolio.
Literatura
Zalecana literatura:
Program, podręcznik i przewodnik metodyczny wykorzystywany w nauczaniu języka polskiego przez nauczyciela – szkolnego opiekuna praktyk.
Szczegółowe zestawienie zalecanej literatury umieszczono w sylabusie przedmiotu „Metodyka nauczania”.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: