Warsztat animatora kultury audiowizualnej 03-WAKA-12FKMDM
Treści programowe dla przedmiotu:
- wnikliwa analiza koncepcji i założeń programowych istniejących wydarzeń filmowych (zwłaszcza festiwali i przeglądów, np. Animator, Nowe Horyzonty, MFFMW Ale Kino!),
- warsztatowa praca nad koncepcją wspólnie przygotowywanego projektu oraz konstruowaniem jego budżetu,
- wyodrębnienie zadań i ustalenie harmonogramu działań produkcyjnych; przeprowadzenie ćwiczeń mających na celu skonsolidowanie zespołu oraz pozwalających jego członkom efektywnie rozdzielenie zadań,
- ustalenie strategii negocjacyjnych oraz omówienie stylu prowadzenia efektywnej komunikacji z partnerami i kontrhanetami,
- omówienie problematyki związanej z działalnością organizacji pozarządowych oraz rozpatrzenie aktualnych możliwości pozyskania funduszy na działania kulturalne.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka:
- potrafi wykorzystać swą wiedzę o filmie przy tworzeniu programu wydarzenia filmowego dla określonych grup odbiorczych (np. odbiorcy kina artystycznego, dzieci i młodzież, seniorzy),
- potrafi odpowiedzialnie funkcjonować w zespole produkcyjnym, wykonywać powierzone zadania oraz je delegować,
- potrafi konstruować wnioski grantowe dotyczące działań w obszarze animacji kultury filmowej,
- potrafi merytorycznie komunikować się i negocjować z przedsiębiorstwami i instytucjami zajmującymi się organizacją kultury filmowej (dystrybutorami, agentami sprzedaży, kinami, serwisami streamingowymi),
- dba o poszanowanie zasad z zakresu ochrony własności i prawa autorskiego.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): student posiada wybitne umiejętności z zakresu planowania i realizacji działań produkcyjnych, rzetelnie i terminowo wywiązuje się z powierzonych mu zadań, potrafi współdziałać w grupie, wykazuje się kreatywnością i wysoką aktywnością w dyskusjach o koncepcji wydarzenia.
dobry plus (+db; 4,5): student posiada wysokie umiejętności z zakresu planowania i realizacji działań produkcyjnych, rzetelnie i terminowo wywiązuje się z powierzonych mu zadań, potrafi współdziałać w grupie i wykazuje się wysoką aktywnością w dyskusjach o koncepcji wydarzenia.
dobry (db; 4,0): student posiada zadowalające umiejętności z zakresu planowania i realizacji działań produkcyjnych, rzetelnie i terminowo wywiązuje się z powierzonych mu zadań, potrafi współdziałać w grupie.
dostateczny plus (+dst; 3,5): student w stopniu dostatecznym wykazuje się umiejętnościami z zakresu planowania i realizacji działań produkcyjnych, terminowo wywiązuje się z powierzonych mu zadań.
dostateczny (dst; 3,0): student w stopniu dostatecznym realizuje założenia przedmiotu, terminowo wywiązuje się z powierzonych mu zadań.
niedostateczny (ndst; 2,0): student nie realizuje założeń przedmiotu, nie wykonuje powierzonych mu zadań w ustalonych terminach, nie współpracuje z grupą, nie uczestniczy aktywnie w jej działaniach.
Literatura
Zalecana literatura:
Pozycje obowiązkowe:
P. Sitarski, Teoria autorska a nowe sposoby istnienia dzieła filmowego, [w:] Kino po kinie. Film w kulturze uczestnictwa, Warszawa 2010.
Portal NGO.pl – poradniki dotyczące pisania wniosków grantowych.
Strony internetowe Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, Urzędu Miasta Poznania, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego – aktualne informacje o programach operacyjnych.
Strony internetowe i profile w mediach społecznościowych wybranych wydarzeń filmowych.
Pozycje dodatkowe:
Animacja kultury – współczesne dyskursy teorii i praktyki, red. D. Kubinowski, U. Lewartowicz, Lublin 2013.
W. Bobiński, Wykształcić widza. Sztuka oglądania w edukacji polonistycznej, Kraków 2016.
L. Czach, Film Festivals, Programming, and the Building of a National Cinema, „The Moving Image” 2004, nr 4:1.
M. Dobiasz., Przybornik animatora kultury. Lokalne projekty twórcze, [online:] https://ceo.org.pl/sites/default/files/przybornik_animatora_kultury_0.pdf.
Inkubator kultury. Poradnik animatora kultury, Lublin 2012.
Kierunek kultura. W stronę żywego uczestnictwa w kulturze, red. W. Kłosowski, Warszawa 2011,
[online:] https://remedium.gumed.edu.pl/attachment/attachment/16150/ kierunek_kultura_w_strone_zywego_uczestnictwa_w_kulturze.pdf.
M. Ożóg, Architektura projekcji – transgresje ekranu, [w:] Kino po kinie. Film w kulturze uczestnictwa, Warszawa 2010.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: